reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

reklama

Odkazy

Konzerva

Marian Baran

Konzerva

Našiel som v skrini  konzervu. Bola veľká, bola ťažká no bez etikety. Bolo to prekvapenie i zázrak zároveň. Ako mohla prežiť toľko dní bez povšimnutia.

  • 21. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 475x
  • 2
Rozkoš

Marian Baran

Rozkoš

Ak by som chcel, mohol by som čokoľvek na svete. Mohol by som som lietať a pristáť v tých najkrajších krajinách. Lietať, aby som videl všetko podstatné a pristávať tak, aby som si to pamätal.

  • 17. apr 2020
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 606x
  • 8
Byť tučným je úžasné

Marian Baran

Byť tučným je úžasné

Hneď ráno, ešte za šera som vyrazil. Vedel som, že obídem hliadky na ceste. Tušil som, že na hranici spálne a chladničky ešte nik nebude.

  • 10. apr 2020
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 2 171x
  • 2
Domáca šunka

Marian Baran

Domáca šunka

Hneď potom, ako som nakŕmil kvások, som apaticky sedel v kuchyni a premýšľal čo ďalej. Čo by som ešte mohol urobiť. Lebo sebestačnosť je veľmi príjemná a hodil som sliepkam na balkón za hrsť pšenice.

  • 5. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 161x
  • 9
Bezpečnosť je prvoradá

Marian Baran

Bezpečnosť je prvoradá

Kamarát si prednedávnom kúpil byt. Nový, v novostavbe. Nevládze si ho vynachváliť a to sa chváli neustále.

  • 2. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 393x
  • 6
reklama
Kočka

Marian Baran

Kočka

Skoro ráno som išiel vyhodiť smeti. Pri smetiakoch stála mačka a so záujmom pozerala priamo na mňa. Zľakol som sa, bola veľká a chlpatá.

  • 1. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 540x
  • 1
Uloviť toaletný papier

Marian Baran

Uloviť toaletný papier

Príprava nezaberie veľa času. Je to iné ako uloviť mamuta, netreba vykopať veľkú jamu a prikryť čečinou. Ďalšia príprava je totožná.

  • 27. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 423x
  • 0
Ako som medveďovi cesnak ukradol

Marian Baran

Ako som medveďovi cesnak ukradol

Hneď ráno, skôr ako sa nad horizontom panelákov odkrylo celé slnko, som vyrazil na cesnak. Na dušiach bicykla, rozrážal som chladný vzduch svojim nestabilným metrákom.

  • 25. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 395x
  • 2
Muž za šijacím strojom

Marian Baran

Muž za šijacím strojom

Odhodlanie je kvet, ktorý rastie v susedovej záhrade. Ak ho chceš mať, musíš preskočiť plot. Musíš kvet odtrhnúť a utekať späť do svojej záhrady, pretože susedov pes nemá žiadne zábrany.

  • 23. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 119x
  • 2
Som doma

Marian Baran

Som doma

Som doma a čakám na niečo. Neviem presne na čo. Na prácu zatiaľ nemyslím, náš vzťah je vlažný. Z postele do chladničky to mám dvanásť krokov.

  • 18. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 537x
  • 4
reklama
Cudzia žena

Marian Baran

Cudzia žena

Vo vlaku pri okne, sedela staršia žena a pozerala von oknom. Obľúbená činnosť takmer každého, komu sa vybije batéria. Každého, kto chce na nič nemyslieť.

  • 23. feb 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 322x
  • 5
Blázni starí

Marian Baran

Blázni starí

Niekedy cestujem autobusom, ktorý zastavuje pri nemocnici. Nastúpia tam pacienti, alebo aj tí, ktorí boli na návšteve za niekým blízkym.

  • 18. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 503x
  • 3
Sviniar

Marian Baran

Sviniar

Niekedy, keď prídem z práce, nejdem hneď domov. Sadnem si na lavičku pred panelákom a zapálim si cigaretu. Sledujem, ako postupne zhasínajú svetlá v oknách, sledujem ako končí deň v tej najjednoduchšej podobe.

  • 14. nov 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 663x
  • 8
Punčové rezy

Marian Baran

Punčové rezy

Niektorí ľudia majú koníčky. Záľubu ktorou vypĺňajú čas a relaxujú. Niekto zbiera známky, iný prázdne plechovky od piva. Niekto číta knihy, ďalší z dreva vyrezáva varechy.

  • 22. sep 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 692x
  • 1
Moja vlastná tráva

Marian Baran

Moja vlastná tráva

Mať byt s balkónom, automaticky navodzuje pocit rozšíreného priestoru. Takmer na dom so záhradou. Podľahol som i ja tomu čaru a predstavil som si, ako po balkóne behajú sliepky a znášajú vajcia, jedno za druhým.

  • 20. sep 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 506x
  • 1
reklama
Ako nezmoknúť v horách

Marian Baran

Ako nezmoknúť v horách

Mať dobrú obuv v lese je dôležité. Videl som chlapíka v šlapkách, ako chodí po horách. Obdivoval som jeho motoriku aj odvahu. Aj slečny, ktoré mali obuté topánky na vysokom podpätku. Tie však boli iba sčítané.

  • 26. júl 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 004x
  • 17
Dobre si zavŕtať

Marian Baran

Dobre si zavŕtať

Sused začal v sobotu poobede vŕtať. Podľa zvuku som usúdil, že stena sa bráni úspešne. Vzdorovala vysokým otáčkam vrtáka s príklepom.

  • 5. jún 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 632x
  • 9
Nadýchať vankúš

Marian Baran

Nadýchať vankúš

Niekedy nemôžem zaspať a prehadzujem sa na posteli. Snažím sa vankúš, špeciálne vyrobený na príjemné spanie, vytvarovať do vhodného tvaru.

  • 21. máj 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 153x
  • 6
Kúpiť žiarovku

Marian Baran

Kúpiť žiarovku

Bol som kúpiť žiarovku. Tento úkon som kvalifikoval ako jednoduchý. Prídem, zadefinujem parametre a zaplatím.

  • 12. máj 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 180x
  • 39
Veď kto sa to dozvie?

Marian Baran

Veď kto sa to dozvie?

Autobus vyšiel z lesa a rozbitou cestou, ktorá by už kľudne mohla byť chránenou pamiatkou, sa spustil do údolia medzi pár rodinných domov. Niekto by povedal dedina.

  • 2. máj 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 648x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu