reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

reklama

Odpočuté

Plesová sezóna

Marian Baran

Plesová sezóna

Veľmi by som si priala vidieť Skalnaté pleso. Viete, tie hory okolo a zažiť ten pocit, keď ste od všetkého nielen ďaleko, ale aj poriadne vysoko.

  • 10. apr 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 087x
  • 1
Mama a syn

Marian Baran

Mama a syn

Pod okná paneláku, začal niekto chodiť pravidelne pískať. Vždy zahvízdal, až ma trhlo. Zvedavosť mi išla oba boky vyvaliť. Kto dnes využíva na komunikáciu, mobilné dáta mojej mladosti.

  • 29. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 949x
  • 2
Vegetariáni vo vlaku

Marian Baran

Vegetariáni vo vlaku

Do kupé ku mne pristúpili traja chlapi. Vysokí, veľké ruky, akoby bratia boli. Zacítil som cement, vápno a kus spravenej roboty niekde na stavbe. Posadali si a pokračovali v práci, lebo čo to bolo nutné slovami dokončiť.

  • 26. máj 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 568x
  • 22
Suseda už išla domov

Marian Baran

Suseda už išla domov

Susedu som stretol sto metrov pred domom. Otvorila oči dokorán a nadýchla sa prvý krát. Jeden krok sto slov, no už som to nerátal, mám štatistiky, bývam tam už nejaký ten piatok.

  • 8. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 428x
  • 18
Aviváž

Marian Baran

Aviváž

Niekedy sa stane, zvlášť v živote, že sa nedá urobiť krok vpred. Hoci skúsený chodec, začne prešľapovať na mieste aby si pripomenul čas, keď kráčal niekam.

  • 6. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 564x
  • 1
reklama
Nájdi si dievča čo sa vie smiať

Marian Baran

Nájdi si dievča čo sa vie smiať

Na najvyššom poschodí petržalského paneláku bývajú študenti. Niekedy prídu dni, keď sa v ich oknách svieti do rána. V škáre pootvoreného okna sa striedajú chlapčenské a ruky dievčenské so zapálenými cigaretami.

  • 18. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 202x
  • 8
Dámska kabelka

Marian Baran

Dámska kabelka

Takmer každý deň cestujem do práce s pani, ktorá občas vytiahne z kabelky zvláštny predmet. Napríklad raz vytiahla z kabelky, kladivo. Pozeral som prekvapene, kým sa ona smiala. Všetko mi ale vysvetlila.

  • 23. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 356x
  • 8
Kohút

Marian Baran

Kohút

Keď som si zalial posledný vifon, napadlo ma, že je čas aby som si uvaril poriadnu polievku. Pozrel som do chladničky na neviditeľnú spomienku, na dovolenku v tatrách. Ležali tam párky, náhodní diétny turisti.

  • 19. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 366x
  • 5
Running

Marian Baran

Running

Bol som sa poprechádzať v parku. Chcel som nasať atmosféru stromov, dobiť baterky v tôni vegetácie a nejaký tenší strom objať. Kráčal som po chodníku, tráve som sa vyhol. Pes ktorý tam voľne pobehoval mal podozrivo ľahký krok.

  • 3. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 883x
  • 3
Bio

Marian Baran

Bio

Ráno na trhu slečna kupovala zeleninu. Nezdravo zelenú papriku, drasticky červené paradajky i uhorky, ktoré možno ešte včera ležali len tak na zemi.

  • 22. sep 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 411x
  • 8
reklama
Zmrzlina

Marian Baran

Zmrzlina

Kúpil som si zmrzlinu a sadol na lavičku, ktorá bola voľná vedľa staršej dámy. V rukách držala vôdzku na psa. Psa som ale nikde nevidel, myslel som že je vymyslený, ale nevyzvedal som.

  • 7. máj 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 100x
  • 3
Som neodmietol

Marian Baran

Som neodmietol

Domáca oškvarková pomazánka, natretá na elipsách čerstvého chleba chutila fantasticky. Jej povrch pripomínal dodnes neobjavenú krajinu mäsa. V pomazánke som cítil drobné kúsky cibule, bola výborná.

  • 12. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 275x
  • 24
Stolička

Marian Baran

Stolička

Bol som na návšteve a dostal som do daru stoličku na ktorej som tam sedel. Taká obyčajná drevená, s pevným miestom na sedenie, čo ju držia pohromade dve veľké skrutky.

  • 22. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Predmet

Marian Baran

Predmet

V autobuse sedel malý chlapec, cestoval sám zo školy. Sedel nehybne, snažil sa byť neviditeľný. Na chrbte taška, tak ako mama povedala a na kolenách vrecúško s prezuvkami.

  • 16. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 064x
  • 2
Vodojem

Marian Baran

Vodojem

Jedno ráno som sedel v kuchyni a premýšľal, že doraňajkujem ľavou rukou, aby som hneď zrána spravil niečo zásadne. Nápad sa mi celkom páčil, ruky som si vymenil a oblízal som si prsty.

  • 12. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 755x
  • 5
reklama
Recept na pekný deň

Marian Baran

Recept na pekný deň

Deň začal celkom šťastne, vstal som pravou nohou z postele. Kávu som si zamiešal v protismere hodinových ručičiek a zo stola zmietol dve zrnká cukru, pretože tam ležali s piatimi zrnkami soli.

  • 8. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 407x
  • 5
Hlavná stanica

Marian Baran

Hlavná stanica

Minule som vystúpil z vlaku na Hlavnej stanici a kráčal jednoduchým krokom na zastávku autobusu. Vrtuľník zatiaľ nemám a moja luxusná jachta by tam nemala kde kotviť. Predsa len, loď potrebuje vodu to je neodškriepiteľný fakt.

  • 7. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 627x
  • 8
Chlapotika

Marian Baran

Chlapotika

Cestoval som v kupé s chlapmi, mali dobrú náladu asi nešli z práce. Chichúňali sa na vtipoch ktorým som celkom rozumel, mentálne sme boli asi celkom spriaznení.

  • 19. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 958x
  • 12
Tri

Marian Baran

Tri

V ten deň nebolo v kaviarni veľa ľudí. Pil som kávu dovezenú niekde z veľkej diaľky, no chutila ako by vyrástla niekde za rohom. Čašníčke som to ale nepovedal, nebudem prezrádzať, že viem ako chutí melta. V ruke som držal knihu a čítal som.

  • 10. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 212x
  • 8
Šišky

Marian Baran

Šišky

Ráno bola v autobuse zima, podobala sa tej z popoludnia, veď sú to dve studené sestry, dvojičky. Autobus ťa má prepraviť, nie zohriať, povedal by možno niekto, len presne neviem kto.

  • 5. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 016x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu