reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

reklama

Osobné

Vôňa ženy

Marian Baran

Vôňa ženy

Jedného dňa ostal byt rodičov prázdny. Bolo to pár dní potom, ako mama povedala, že príde z nemocnice na sviatky domov a potom sa uvidí.

  • 16. jún 2011
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 0x
  • 34
Haptika

Marian Baran

Haptika

Nad mestom viseli mraky plné vody, keď si mrak zmyslel, vypustil neurčité množstvo k zemi. Sledoval som mraky so zaujatím, ich farebné tóny. Opona hrala predstavenie.

  • 30. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Ostrihaní

Marian Baran

Ostrihaní

Začalo to v učňovskom stredisku, kam som sa chodil dávať ostrihať. Ľudí tam nechodilo veľa a tak som sa rýchlo dočkal. Ďalší prosím; učnice sa okúňali, aj keď mi okolo krku uťahovali bielu plachtu.

  • 16. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Cestovná horúčka

Marian Baran

Cestovná horúčka

Keď sa vlak pohol, premkol ma pocit, akoby sa zo skrine skotúľali kovové guľôčky. Pocit vytúženého oslobodenia, dômyselne skrytých predmetov na vratkom priestore.

  • 28. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Žena na streche

Marian Baran

Žena na streche

S kobercom v ruke a fľašou vody, som minulý rok smeroval za slnkom na strieborný pekáč strechy. V čase, keď malo slnko ambíciu posypať belobu pokožky bronzovým nádychom.

  • 6. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 572x
  • 4
reklama
Krátko o závisti

Marian Baran

Krátko o závisti

Stromy v parku už smelo kreslili dlhé tiene na chodníky. Predvádzali štíhle siluety a ja som im závidel drevenú spriaznenosť v korunách.

  • 24. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Deväť rokov zvláštneho strachu

Marian Baran

Deväť rokov zvláštneho strachu

Nepoznal som ten strach dôverne, ale počul som o ňom veľa, mnoho prečítal. O jeho intenzite a jedinečnosti. Neveril som, že ma zaskočí jeho sila.

  • 17. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Analýza ženských očí

Marian Baran

Analýza ženských očí

Niekedy, keď sa večer vraciam z práce domov, prestupujem v meste z električky na autobus. Nie je to dlhá trasa. Pár krokov vedľa zatvorených obchodov a ich výkladov.

  • 6. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Lev ušiel z domu

Marian Baran

Lev ušiel z domu

Otec mal veľa kníh. Mal ich všade. V knižnici v obývačke, na chodbe na poličke, i v kuchyni. Boli to iné knihy, ako tie moje obrázkové. Na každej strane boli písmená a niektoré boli tak hrubé a ťažké, že som ich ledva udržal v rukách.

  • 10. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 869x
  • 3
Ukradnuté

Marian Baran

Ukradnuté

Hviezdoslav v utorok nehybne pozeral pred seba, hľadal slová na zmenu čo nastala, na námestí pred ním. Stánky skladali. Trámy ukladali na seba. Skrutky ležali schované v obale, ktorý ich chránil pred rozsypaním na studenej dlažbe.

  • 31. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 243x
  • 3
reklama
Stratená v snehu

Marian Baran

Stratená v snehu

Mama nás na sánkach vytiahla hore kopcom. Keď sme sa spúšťali dole, brzdila, aby sme nešli príliš rýchlo. Keď sane zastavili, pomaly, ako v spomalenom filme sme sa prevrátili do snehu.

  • 22. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Oblek

Marian Baran

Oblek

Mám prácu v ktorej oblek, ako oblečenie, nie je povinnosťou. Napriek tomu mám k oblekom priaznivý vzťah. Môj prvý skutočný oblek mi ušili na maturitu.

  • 16. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Muži čo čakali na ženu

Marian Baran

Muži čo čakali na ženu

Skoro ráno sedel v kaviarni penziónu iba jeden chlap. Pil kávu, fajčil a pozeral na stránky novín cez obrovskú lupu. Bola veľká ako okno v ponorke.

  • 16. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Ľudová škola umenia

Marian Baran

Ľudová škola umenia

Hudobného nadania sa mi neušlo. Zmieril som sa s tým. Nehral som ja dievčatám pri ohni na gitare a nepodfarboval som túto atmosféru podmanivým zamatovým hlasom.

  • 3. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 029x
  • 7
Pršiplášť

Marian Baran

Pršiplášť

Leto skončilo udupané pod nohami. Ostalo v tráve. Zamaskované pod tapetou prirodzenej hniloby.

  • 17. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Šťastné čísla

Marian Baran

Šťastné čísla

Štartovali sme s kamarátmi pod bránou bicykel. Miesto duší mal pod plášťom pneumatík hadicu na polievanie záhrady.

  • 4. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 527x
  • 0
Bohovská ozvena

Marian Baran

Bohovská ozvena

Jano je férový chlap, dobrák. Je síce každý deň naštípaný, ale čo tam potom. Dá človeku aj posledné.

  • 16. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Nočné kúpanie

Marian Baran

Nočné kúpanie

Na nočné kúpanie je potrebná teplá voda, noc a dôvera. Vodu pod bradu a to takú, že ju ani necítiť.

  • 10. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
O žene čo bola nikoho

Marian Baran

O žene čo bola nikoho

Starká piekla niekoľko chlebov naraz. Chvíľami som mal pocit, že je ich plná kuchyňa.

  • 11. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 828x
  • 15
Babská jazda

Marian Baran

Babská jazda

Vždy som myslel, že keď tieň domu rozdelí dvor na polovicu, tak končí deň. Ten tieň bol tmavý, taký iný na tráve ktorú som práve pokosil. Tráva ležala náhodne, podťatá štvorhranným silónom, čakala na hrable.

  • 26. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu