reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

reklama

Osobné

Cez čiaru

Marian Baran

Cez čiaru

Zatvorený doma som zistil, že dokážem veci o ktorých som ani netušil. Objavil som v sebe skryté vlohy. Zistil som napríklad, že dokážem spať dvadsať hodín bez zaváhania.

  • 17. jan 2021
  • Páči sa: 4x
  • Prečítané: 1 910x
  • 5
Chlieb s maslom

Marian Baran

Chlieb s maslom

Išiel som spať neskoro. Dostal k dispozícii postel s čistými obliečkami a prázdnu skriňu. V izbe, ktorá sa voľakedy volala detská, na stene visel plagát Depeche mode.

  • 9. mar 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 637x
  • 5
Pri Dunaji dobre

Marian Baran

Pri Dunaji dobre

Po obede svietilo slnko, vyhrialo vzduch. Niektorí ľudia zámerne spomalili krok. Žmúrili oči do slnka, nasadili si slnečné okuliare a slnku odvážne nastavili tvár.

  • 27. feb 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 831x
  • 6
Odviezť na bicykli

Marian Baran

Odviezť na bicykli

Tie časy, keď vlasy viali vo vetre pri jazde na bicykli, sú už dávno preč. Dnes trochu veje obočie a možno fúzy. Ofina, čo pod nos spadla z čela.

  • 11. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 681x
  • 4
Bol som v kostole

Marian Baran

Bol som v kostole

Bol som v kostole a verím, že to nebolo len tak. Myslel som na otca a čakal na znamenie. Ako do cudzej záhrady, som preskočil plot.

  • 18. jan 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 004x
  • 2
reklama
Čln

Marian Baran

Čln

Na brehu mora, kadiaľ prechádzalo najviac ľudí, predávalo dievča prázdne mušle z veľkého prúteného koša. Stálo v tieni figovníka a okoloidúcim na oči vystavovalo svoju ponuku.

  • 30. júl 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 847x
  • 4
Láska v čase nečasu

Marian Baran

Láska v čase nečasu

Sedel som pod strechou, na ktorú dopadali veľké kvapky vody. Šťavnato si rozbíjali hlavy o plech budovy. Hromžili posledným žblnknutím kým definitívne stratili tvar.

  • 13. okt 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 746x
  • 18
Krčma

Marian Baran

Krčma

Dedinou viedla jediná cesta, nebolo z čoho vyberať. Nikde nikoho. Domy sivé, niektoré mali novú strechu. Na dvore jedného domu boli natiahnuté šnúry a sušili sa tam plienky. Viali vo vetre ako vlajky, okoloidúcim podávali jasnú správu, že niekto na prázdnom ostrove zasadil strom.

  • 22. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 422x
  • 3
Šupka

Marian Baran

Šupka

Je to už pár rokov keď som chodil pre syna do škôlky. V takéto dni, keď už slnko dokáže vytvoriť odvážny tieň a neuznáva rovnodennosť, predávali na trhovisku veľké červené jablká.

  • 30. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 412x
  • 3
Vrkoč

Marian Baran

Vrkoč

Sedel som v čakárni oblečený v pyžame, cez ramená zimnú bundu a na nohách papuče. Cítil som chlad a intenzívnu vôľu nemať strach. Môj pulz si žil svoj vlastný život, jeho rytmus presne kopíroval všetky posledné dni.

  • 1. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 837x
  • 7
reklama
Na druhej strane prieky

Marian Baran

Na druhej strane prieky

Sedel som v kuchyni a na stole ležal chlieb. Čakal na mňa nenačatý ako ten deň. Nôž položený vedľa neho mal pominuteľné ostrie, pravidelne ho bolo nutné obnoviť.

  • 30. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 330x
  • 7
Húžva

Marian Baran

Húžva

Bolo neskoro večer, keď som prišiel k tvojim rodičom prenocovať. Čakali ma s tanierom karfiolovej polievky a jablkovým koláčom. Keď som jedol, tvoja mama sa posadila oproti a pozerala na mňa.

  • 17. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 660x
  • 12
Kto si neukradne, ten nemá

Marian Baran

Kto si neukradne, ten nemá

Hneď večer som sa pripravil na krádež. Kradnúť sa nesmie, ja viem, ale toto bola výnimka. Pod paplón som si schoval hrubé ponožky a nastavil na telefóne budík na skorú rannú hodinu. Zvuk som stíšil, spoľahol som sa na vibrovanie aparátu pod paplónom.

  • 26. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 361x
  • 13
Betónové pleso

Marian Baran

Betónové pleso

Pri Štrbskom plese bolo plno ľudí, niekto by povedal že kopec. Ale nie je to celkom pravda, kopec tam bol a nie len jeden. Ideálne by bolo, keby tam okolo, namiesto chodníka viedla asfaltová cesta pre autá.

  • 27. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 474x
  • 3
Bohatstvo je len slovo

Marian Baran

Bohatstvo je len slovo

Nedeľa sa niekedy stáva nedeľou už pred obedom. Je to aj zvuk vysávača a vôňa polievky, ktorá pomáha dotvoriť nenáročnú konštrukciu toho dňa. Je to tiež rytmus, ktorým sa práši oknom koberček z kúpeľne, ale nemusí to tak byť.

  • 20. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 385x
  • 10
reklama
V mene dobrého mena

Marian Baran

V mene dobrého mena

Omietka na stenách nechcel uschnúť. Vlhké mapy zobrazovali neexistujúce svetadiely a biela bola more. More môže byť kedykoľvek biele, tak ako môže byt červené, či žlté a v celkom výnimočných prípadoch máva more modrú farbu.

  • 15. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 831x
  • 8
Akrobat

Marian Baran

Akrobat

Bol deň, keď som stál na nábreží rieky a pozeral sa okolo seba. Bola zima, ale nie až tak veľká, aby sa nedalo pokojne sledovať okolie. Lietali tam čajky a to bol asi jediný pohyb ktorý stál za to. Pozerať sa na lode nie je veľmi zaujímavé.

  • 27. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 066x
  • 4
Vec človeka

Marian Baran

Vec človeka

Na lúkach ešte ležali mapy snehu. Zem bola mokrá, na niektorých miestach ju rezala voda stekajúca do údolia. Tam sa spontánne stratí v potoku. Tak sa obyčajný kus snehu dostane do mora.

  • 31. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 163x
  • 3
Hľadač strateného čaju

Marian Baran

Hľadač strateného čaju

Ten čaj bol vždy na dosah. Dostatok čaju v hociktorý moment, chutil jedinečne. Jeho príprava na prvý pohľad nebola tajomstvo. Zdalo sa, že stačí keď sa voda priblížila k bodu varu.

  • 18. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 283x
  • 11
Dva gigabajty

Marian Baran

Dva gigabajty

Sedel som pri vode na novej lavičke a mal som ten zvláštny pocit, že som už bol všade kam dovidím. To popoludnie vyzeralo nevábne, ale keď človek sústredene pozerá pred seba, čaro okolia je mu ukradnuté.

  • 28. sep 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 952x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu