reklama

Domáca šunka

Hneď potom, ako som nakŕmil kvások, som apaticky sedel v kuchyni a premýšľal čo ďalej. Čo by som ešte mohol urobiť. Lebo sebestačnosť je veľmi príjemná a hodil som sliepkam na balkón za hrsť pšenice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Vyhodnotil som, že do niektorých činností sa radšej ani nebudem púšťať. Chýba mi niečo viac ako motorika hodinára a trpezlivosť to tiež nebude. Mám kopec času a pretlak trpezlivosti. Pri večerných správach som len tak zo strúhanky zložil štyri pečivá.

Bol som u mäsiara. Vypýtal som si šunku a sledoval, ako predavačka z chladiace boxu vytiahla kváder mäsa. Ostrím noža narezala obal a vyzvedala koľko mi nakrája. Ružový nádych mäsového výrobku a dômyselná štruktúra, bolo presne to čo mi učarovalo. Povedzte kedy bude dosť. Nevedel som sa nabažiť aktu krájania. Tej epickej premeny. Ešte, ešte. Neprestávajte. Šepkal som predavačke ponad pult. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výroba domácej šunky je jednoduchá záležitosť. Zbežne som prebehol internet, tematické články, videá a po troch hodinách sa zo mňa stal mäsiar. Podobným spôsobom, ako sa zo mňa stáva hokejový tréner, či teraz ekonóm. Kúpil som nádobu na varenie domácej šunky a nachystal mäso. Myslím, že sa mi šunka celkom podarila. V jednom z receptov som čítal, že zmes treba ručne masírovať a mäsu sa prihovárať. Zdá sa to uletené, no mäsu sa prihováram často, ale dúfam, že mi nezačne odpovedať.

Som spokojný. Stále je tu priestor pre niečo nové, na ceste k rozvíjaniu vlastnej osobnosti, nastoleniu mentálnej rovnováhy a sebestačnosti. Zauvažoval som a išiel som do pivnice podojiť kravu, pretože som dostal chuť na mlieko.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu