reklama

Ako som medveďovi cesnak ukradol

Hneď ráno, skôr ako sa nad horizontom panelákov odkrylo celé slnko, som vyrazil na cesnak. Na dušiach bicykla, rozrážal som chladný vzduch svojim nestabilným metrákom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nikoho som nevidel, nikoho som nestretol. Letel som nízko nad zemou a ľutoval, že mi nenarástli krídla. Po desiatich metroch som ubral z tempa. Predsa len, posledné dni mám málo nalietané. Mám také miesto, kam chodím. Je to ďaleko, ľudí tam niet, cesnaku je tam na kosu, ani psy tam nechodia dvíhať nohy. Tam niekde začína cesnakový raj.

Po hodine jazdy som bol na mieste. Zosadol som z bicykla a vstúpil pod koruny vetchých stromov a dramatických kríkov. Slnko stúpalo nekompromisne na oblohu a strácalo červeň ranného ostychu. Nadýchol som sa. A nič. Materiál rúška všetko odfiltroval. Bez vôní musí byť život smutný. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keby ma tam vymákol medveď, ako mu trhám cesnak, nepotešil by sa. Lebo medvedí cesnak patrí medveďovi. Tak ako srnčí chrbát srnke a mačacie jazýčky? No hádajte. Medveď by ma určite vyhnal, alebo by si sadol oproti a labou by si ťukal na čelo, keby ma tam videl na kolenách ako sa hrabem v tom cesnaku a vyberám tie najlepšie, mladé lístky. No nebolo by dobre, ak by ten cesnak začal trhať aj on a postupne by mi ho prikladal na telo. 

Je to zdĺhavá práca. Listy som trhal a ukladal do tašky. V taške listy vädnú a množstvo sa zmenšuje. Čím dlhšie som zbieral, tým bolo toho menej. Slnko začalo páliť, teplota sa zvyšovala. Opar nad stromami v diaľke sa stratil, rosa sa vyparila, nestihla ani zasyčať. Na čele sa mi objavila kvapka potu. Čiapka dole. Bunda dole. Slnko prikúrilo ešte viac. Tričko dole. Ak by prišiel medveď, musel by sa smiať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vydržal som a v zbieraní dodržal nakázané množstvo. Zrazu som neďaleko počul detskú vravu a dospelácky hlas. Na chodníku pri lesíku stál otec a čakal na dcéru, ktorá na detskom bicykli zámerne zaostávala.

No poď už...

Nejdem. A aby si vedel, teraz som ti vyplazila jazyk. Odvrávalo malé dievča s rúškom na tvári.

A otec, po niekoľkých dňoch strávených s dcérou sa usmial, neskúsene, no predsa, usmial sa aj očami. Zeleným prstom od medvedieho cesnaku som si pošúchal čelo. Na scénke som sa uškŕňal. No vedel som to iba ja, musím sa zlepšiť a viac sa smiať očami. 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu