reklama

Punčové rezy

Niektorí ľudia majú koníčky. Záľubu ktorou vypĺňajú čas a relaxujú. Niekto zbiera známky, iný prázdne plechovky od piva. Niekto číta knihy, ďalší z dreva vyrezáva varechy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je to fajn, keď zvárač príde domov a zrelaxuje tak, že si uštrikuje sveter. Alebo dievča z kancelárie po príchode domov, keď potrebuje vypnúť, tak v garáži zapne brúsku a zrenovuje bicykel.

Mám kolegu, ktorý rád pečie zákusky. Vždy keď donesie do práce ochutnať, krúti sa a tak nepriamo tvrdí, že to jeho mama. Ale dávnejšie som sa spýtal na plnku jedného z jeho výtvorov a on potešený záujmom, v desať minútovom monológu opísal zloženie a prípravu. Nikomu to nepoviem, neboj.

Kúpil si byt a postupne ho zriaďuje. Prvé čo, do kuchyne sporák. Ale ani som netušil, aký je to komplikovaný výber pre niekoho, kto na ňom nedáva iba zovrieť vodu na kávu. Po dvoch mesiacoch vybral, kúpil a do práce doniesol dobošové rezy. Veľký človek ten pán Doboš.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A zatiaľ čo ja, v krátkej prestávke v práci, som ochutnával a k tomu sŕkal kávu z automatu, mi povedal, že by chcel obraz na stenu. Do obývačky, niečo pekné. No kto by si dal na stenu niečo škaredé? Ale nie také tie trojuholníky a štvorce, ani akt, to by bolo rečí, keď príde mama na návštevu.

V tom momente sa mi na chrbte urobili zimomriavky a na tých sa urobili ďalšie zimomriavky. To z toho, ako si moja myseľ spomenula na toho Vincenta van Gogha, čo vo mne drieme. Hneď ako som prišiel domov, som mu namaľoval obraz. No dobre, nie hneď, trvalo to dva mesiace. Príprava je totiž veľmi dôležitá. A brzdou bola tiež skutočnosť, že to nie je ako s bicyklovaním, sadneš a ideš. Ruka si musí spomenúť, že vie namaľovať rovnú čiaru.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri smetiakoch som našiel sololit a použil len farby, ktoré mi ostali z dávnych čias mojej záľuby. Nech to veľa nestojí, až takí kamaráti nie sme. No s výsledkom bol spokojný, tuším povedal,wau. Aj ma to prekvapilo, ale nebudem to miešať, ako on zvykne hovoriť.

A zatiaľ čo dojedám posledné kúsky punčových rezov z veľkého plastového obalu, premýšlam, či by nepotreboval obraz aj do spálne na stenu. Alebo do kuchyne pár obrázkov. Do kúpeľne niečo vkusné. Na balkón malý formát s vhodným motívom. Alebo aj do výťahu, veď tam sú tiež steny.

Obrázok blogu

 

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu