reklama

Moja vlastná tráva

Mať byt s balkónom, automaticky navodzuje pocit rozšíreného priestoru. Takmer na dom so záhradou. Podľahol som i ja tomu čaru a predstavil som si, ako po balkóne behajú sliepky a znášajú vajcia, jedno za druhým.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Postupne som reguloval plány a uberal sliepky i kvetináče so zeleninou. Kvetináče s paprikou a paradajkami presunul inam a nahradil nenáročnými bylinkami, s ktorých by som celú sezónu odoberal potrebné množstvo na prípravu jedál. Pretože na balkóne sa darilo iba tieňu, pavúkom a prachu. Snažil som sa. Menil odrody a pôdu. Aj pred domom som odobral vzorku pôdy na skúšku. Že snáď bude úrodná, keď do nej nikto nikdy nič nenasadil.

Minulý rok sa mi urodili tri paradajky v štyroch kvetináčoch a tento rok, bazalka ako vianočný stromček a štipľavé papričky, ktorých bude možno dvadsať gramov. No z toho lečo nespravím. Aj som bol smutný z toho, že nie som šikovný pestovateľ. Drahé semená ani nevyklíčili a tie, ktorým sa podarilo vyhnať stonku, skonali skôr ako ukázali kde má balkón strop.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozeral som na tú pôdu bez rastlín, no polieval som pravidelne zo zvyku. A jedného dňa tam začalo niečo klíčiť. Najskôr opatrne, akoby si rastliny chceli preskúmať terén. A potom sa odvážili a hnali tú svoju zeleň kam sa zmestilo. Potešil som sa. Čakal som šťavnaté farebné plody, ktoré uviazli v pôde zmiešaného pôvodu, aby potešili dušu pestovateľa. Aby vyklíčili a svojou dužinou uhasili smäd po strádaní.

Včera na balkóne s kamarátom. Povedal som mu, nech sa ide pozrieť ako nám magistrát namaľoval modrou farbou čiary na parkovanie a označil číslami. Pozrel a nič v šere nevidel. Tie čiary sú totiž problém pre farboslepých a trápenie pre každého, kto nemá lodný reflektor úplne náhodou vo vrecku, keď chce večer zaparkovať. Ale odpútal som jeho pozornosť od tažkých začiatkov schváleného výpalného a ukázal mu rastliny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pestuješ burinu na balkóne? Spýtal sa spontánne.

Áno. To je špeciálna odroda. Povedal som tajomne a dúfal, že som do spoločenského života zasial niečo nové. Dúfam som, že z náhody vznikne módny trend.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu