reklama

Ako nezmoknúť v horách

Mať dobrú obuv v lese je dôležité. Videl som chlapíka v šlapkách, ako chodí po horách. Obdivoval som jeho motoriku aj odvahu. Aj slečny, ktoré mali obuté topánky na vysokom podpätku. Tie však boli iba sčítané.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Americký vedci vraj zistili, že šliapať do kopca s vysokými podpätkami, môže za určitých okolností napodobniť chôdzu po rovine. Ale vedieť aké bude v lese počasie, je asi najdôležitejšie. Zmoknúť v meste je fajn zážitok, ale zažiť lejak v lese, to je spomienka. S plánom vyhnúť sa nepriazni počasia, som si do telefónu stiahol tri aplikácie, ktoré mi dokázali predpovedať počasie. Porovnal som hodnoty a podľa toho naplánoval túru. Výsledok bol jasný, do pol jednej musím byť pod strechou.

Za dedinou som sa napojil na značku a kráčal k lesu. Po stranách lúky spasené ovcami, pred sebou cieľ a nad korunami vzdialených stromov opar, akoby medvede v lese otvorili mraziaky s nanukmi. Pred lesom stál bača opretý o palicu. Napriek teplému počasiu oblečený v hrubom kabáte, na nohách gumené čižmy. Pozrel na mňa, napravil si klobúk a odzdravil. Volal sa Fero a jeho čierny pes, Laba, práve z krátkej lúky k lesu, zavracal ovce do bezpečia. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcel som ísť až hore, ale o pol jednej bude búrka. Odpovedal som, keď sa spýtal kam idem a ukázal na kopec v diaľke.

V horách to tak býva, ale dnes ani kvapka nespadne. Možno až navečer. Zareagoval.

Ako to viete? Opýtal som sa prekvapene.

Tak. Vidím ako sa pasú. Odpovedal a palicou ukázal na ovce.

Cestou mi tá jeho istota vŕtala v hlave. A keď som bol na mieste, kde som mal v pláne sa otočiť a vrátiť, pokračoval som. Po troch hodinách som sedel na vrchole a pozeral po krajine okolo. Bolo slnečné popoludnie, pár mrakov na oblohe. Niekde v diaľke som počul zvonce. Asi žiadna aplikácia nedokáže predpovedať počasie stopercentne, hoci niekde v kanceláriách odborníci odvádzajú svoju prácu s plným nasadením. Kŕmia počítače dátami a programy analyzujú všetky informácie. Ale mať tak vlastné ovce a tie vyhnať na pašu, to by bola istota.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu