reklama

Malina

Kráčal som svahom do údolia, začínala tam dedina. Pár starých domov, práchnivé laty plotov a stromy, čo ustáli aj horšie časy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Za jedným plotom opustený dom, z ktorého utiekol život do mesta. Ponáhľal sa, nezatvoril ani bránu do minulosti. Postupne pribúdali domy a prašná cesta, čo kedysi dávno vyjazdili drevené kolesá, sa náhle zmenila na asfalt. Minulosť sa stretla s prítomnosťou drsným spôsobom.

Domy pribúdali a ich fasády natreté náhlivo cez voľný deň, niekedy v sobotu poobede, mali nádych ako strany v prečítanej knihe. Tam pri ceste na lavičke sedela stará pani. Oblečená v mnohých sukniach, čo možno zdedila po mame a nikdy ich nedokázala len tak vyhodiť. Na hlave šatka uviazaná uzlom na zátylku, letný outfit v praktickom riešení. Za jej chrbtom sa pásla krava.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobrý deň. Pozdravil som. Z chrbta zvesil batoh a spustil ho k nohám.

Dobrý... Odzdravila pani. Premerala si ma tak ako všetkých pocestných a zaradila do databázy, kategória cudzinec.

Povedal som jej odkiaľ idem a kam, čo všetko som v ten deň videl. A čo by som ešte vidieť chcel. No neviem či nebude pršať. Nad lesom z ktorého som prišiel sa zbierali tmavé mraky. Pani pozrela na kopec a usmiala sa, vraj z toho nič nebude. Zafúkal vietor a oprel sa do korún stromov. Na niektorom dvore zaštekal pes. Neviem ako dlho som sa zdržal, koľko sme sa rozprávali. Čas sa tam zastavil už dávno, pomyslel som si. Nechal všetko tak ako bolo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa začala chystať na odchod, stará pani z jedného vrecka zástery vybrala okuliare v tenkom striebornom ráme. Nasadila si ich na špičku nosa. Z druhého vrecka vybrala mobil s veľkým displejom. Chvíľu s prižmúrenými očami, prstom švihala po skle telefónu. Usmiala sa.

Za pätnásť minút vám ide od kostola autobus. Pôjdete stále rovno, nemáte kde zablúdiť. Povedala s kľudom a všetko čo pred okamihom vybrala, schovala naspäť do zástery. A zrazu bolo všetko ako predtým, ten istý obraz načrtnutý jednoduchými čiarami pred rokmi.



 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu