reklama

Hubárska sezóna

Do lesa som vstúpil ešte za šera. Vlhkosť vzduchu, zmiešaná s arómou očakávania, mi vrazila do nosa. Veverička na strome si premerala môj veľký prútený kôš, schovala si tvár do predných labiek a zasmiala sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Prešiel som riadny kus lesa, no bez úspechu. Pozeral som všade. Až nakoniec, ako rozpačitá náplasť na moju snahu, muchotrávka. No potešil som i takej hube. Víťazne som sa obzrel po lese a hľadal veveričku, či zbadala, že moje ťaženie začína. Potom som našiel mach, plastovú fľašu a alobal.

Kráčal som ďalej. Pozorne skúmal okolie, odhŕňal papekom porast, nadvihoval listy. Prikrčil som sa, keď to situácia vyžadovala. Pobehol som, urobil som drep. Nasával som nosom vzduch a snažil som sa zachytiť každú stopu. Prešiel som celú hubársku choreografiu niekoľkokrát. Postupoval som presne podľa osvedčeného manuálu. No niekde v krku som cítil, že to bude bieda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oproti prichádzali hubári, plné koše mali. Na tvári úsmev, v očiach spokojnosť. Míňali ma pyšne, hrdo ťarchu v rukách niesli. Kráčal som ďalej, menil som smer, cez húštiny som hľadal správne lokality. Ubehli hodiny, kým som rezignoval a zber húb náhle zmenil na prechádzku prírodou. Aj som sa chystal, že keď ďalší hubári pôjdu oproti, presvedčím ich a pár kúpim. Veď ako sa ja s prázdnou domov vrátim.

A vtedy som našiel raj. Toľko ich tam bolo, že som si len sadol na peň a tak zberal. Po jednom som ich bral do ruky, poťažkal, ovoňal. Veverička isto spadla zo stromu. Unavený, zablatený no s plným košom som vrátil domov. Ľudia ma zdravili, mávali a vypytovali sa. Vyzvedali. No neprezradil som kde a koľko mi to trvalo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Autor)


 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu