reklama

Hurá budú Vianoce

Z domu po zotmení vychádzal chlap. V jednej ruke plné igelitové vrece, v druhej ruke, v baliacom papieri, hrubým motúzom previazaný valec niečoho. Chlap vynášal smeti, chirurg robil presné zárezy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

V tvári som mu zbadal napätie, poobzeral sa a potom kráčal ďalej, priamo ku kontajnerom. V očiach mal odhodlanie, ako keď v nedeľu ráno treba vyhodiť prázdne fľašky, pretože sa separuje a každý predsa vie, čo kam. Je ich osem, tých fliaš, je nutné hádzať ich po jednej do malého otvoru. Rinčanie skla sa ozýva sídliskom, sledovať okná, koniec ulice. Čím skôr to mať za sebou, vyhnúť sa akejkoľvek konfrontácii.

To igelitové vrece nie je problém, to skôr ten veľký balík. Chlap je sústredený, zrýchli krok. Igelitové vrece hádže do odpadu a zrolované niečo, kladie na zem vedľa múru architektonického skvostu odpadového chrámu. Vyfúknem dym, niečo zrolované na zemi ma dĺžku tak meter päťdesiat. Váha nie je podstatná, je to podozrivé hneď ako sa mi nikotín dostane do krvi. Chlap skontroloval okolie a rýchlim krokom odchádzal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teplo júnového večera ako pripitá nádej visela na krku, opakovala slová chladné, prázdne, bezútešné. Čo to môže byť, mi vŕtalo mi hlavou, myšlienka ako červ, čo sa omylom zavŕtal v záhrade do chrenu. Jeden závit, ďalej sa nepohol. Schádzam výťahom, otváram bránu a opatrne idem vpred, k predmetu môjho záujmu. V krku sa mi varila knedľa v tajomnej predtuche objavu, ktorý bude dekorovať titulku novín silou odhaleného predmetu. Smädné holuby na chodníku sa snažili vypiť svoj vlastný tieň.

Skúmal som nohou, štuchol, či z balíka nebudem počuť zvuk ktorý napovie. Prstom som pretrhol poľahky baliaci papier, zvlhnutý napätou atmosférou. Zväčšil otvor, odtrhol kusy papiera, to čo som uvidel ma schladilo. Opŕchnutý vianočný stromček, s trblietkami a prázdnymi obalmi od salóniek, asi fondán. Júnový vyhadzovač vianočného stromčeka prekvapil. Zapísal sa do teplých dejín nadobro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu