reklama

Pri Dunaji dobre

Po obede svietilo slnko, vyhrialo vzduch. Niektorí ľudia zámerne spomalili krok. Žmúrili oči do slnka, nasadili si slnečné okuliare a slnku odvážne nastavili tvár.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Po brehu rieky kráčali ľudia. Zopár sa ich opieralo o múr a teplý vzduch sa im vtieral do pokožky, ako krém proti vráskam, ako balzam proti únave. Celkom zdarma a v dostatočnom množstve. Niektorí si sadli na lavičky, vystreli unavené nohy a pozerali, celkom príznačne, priamo pred seba.

Vystúpil som z električky skôr ako som mal v pláne. Nedočkavo vykročil na nábrežie a vzduchu si naberal plný nos. Prešiel som veľký kus, kým som zbadal voľné miesto na sedenie. Na lavičke tam sedel chlap, na nose slnečné okuliare. Opýtal som sa či je voľné, prikývol a ďalej sledoval predstavenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozeral na čajky, ktoré lietali zbláznené v nepredvídateľnej choreografii. Sledoval ich zábavu a v tvári mal pokoj. Niekto vtákom hádzal dobroty, škriekali, hašterili sa o každú omrvinku. Sú neskutočne hlučné, podotkol som. Chlap prikývol a povedal; pritom ich nie je veľa, asi tucet, a usmial sa. Malý chlapec pri vode sa napriahol a hodil kúsok niečoho vysoko do vzduchu, medzi vtáky. Zaškriekali vďačne.

Po chvíli sa slnko schovalo za mrak a od vody zafúkal chladný vietor. Ďakujem za spoločnosť, povedal chlap, pozrel mojim smerom a rozložil si bielu palicu. Trochu ma to zaskočilo. Pekný deň prajem, poprial som mu. Chlap urobil krok, otočil sa, usmial sa a odzdravil. Dovidenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po chvíli opäť zasvietilo slnko. Čajky neúnavne lietali ďalej a ja som sa ich snažil spočítať. Desať, štrnásť... Neskutočne sa jedna podobala na druhú. Skúšal som, taktizoval, ale nepodarilo sa mi ich presne zrátať, bolo ich asi tucet.

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu