reklama

Dievča v električke

Na poslednú chvíľu dobehlo dievča, zadýchane si otvorilo dvere električky. Napriek mrazom oblečené v sukni, na kabáte zdvihnutý golier.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Sadla si. Pozrela von oknom, pozrela do mobilu a pozrela sa tak všeobecne, do priestoru dopravného prostriedku. Skúmavo našla všetkých čo sa viezli. Dievča čo sa náhli, aby stihla niečo, čo ešte netuší ako sa volá.

Potom pozrela na sukňu na boku, pri behu sa jej rozpárala. Z kabelky vybrala niečo, čo som už roky nevidel. Malú kapsičku a v nej nite, ihly a gombíky. Príručná batožina dievčat, pripravených na nekvalitné spoje. Navliekla niť a začala šiť. Spojila kusy textilu, vrátila oblečeniu pôvodný vzhľad. Bola spokojná s výsledkom, videl som, ako vykrúca hlavu. Pozrela na tváre ostatných, hľadala pohľad uznania. Ihlu držala stále v ruke. V tej ihle bola ale stále navlečená niť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tom bode uviazla. Zneistela. Nožničky neboli súčasťou balenia. Zúfalo sa snažila niť pretrhnúť. Namáhavo ťahala, až sa jej zarezávala cverna do prstov. Pozrela na mňa. Usmial som sa úprimne. Nikdy som nič také v hromadnom dopravnom prostriedku nevidel. Videl som toho veľa. Neúspech, sklamanie, únavu i smútok. Do toho všetkého ako šíp smiech, nádej a ľudskosť v nepatrných dávkach. Videl som trosky a fragmenty ľudí, čo ako puzzle v koženom obale dúfali, že ich raz niekto poskladá, pretože sami to nikdy nedokázali.

Videl som dievča. V mojom úsmeve bolo povzbudenie a radosť z jednoduchého okamihu. Nič viac, nič menej. Pozrela na mňa. Na môj úsmev. Na moje zuby. Zasmiala sa náhlemu nápadu, pevne chytila niť a zubami ju prestrihla. A mala pravdu. Nielen ako dekorácia úsmevu, ako štít, či ako zbraň, zuby sú aj celkom dobré nožnice.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu