reklama

Žinčica

Žinčica je nápoj bohov. Je to liek, medicína na všetky neduhy. Uhasí smäd, zasýti. Žinčica je aj prírodný, voľne dostupný energetický nápoj, ktorý sa vyrába z trávy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Pred trhoviskom stál chlap oblečený v ovčej kožušine. Vyzeral dôveryhodne. Cítil som dym a ihličie. Dobrá je? Spýtal som sa a ukázal na jednu z plastových fľašiek naplnených mliečnym nektárom. Najlepšia. Povedal a fúzy sa mu leskli od slaniny, ktorú si veľkým nožom, nakrájanú na lopári, nabodával. Kúpil som žinčicu v dvojlitrovej plastovej fľaške. Ošúchaná etiketa, obchodu pridala na vážnosti.

V práci som žinčicu vložil do chladničky. No pretým som na flašu napísal svoje meno. V našej chladničke je to tak zariadené, všetky potraviny v nej majú meno. Pokrstila ich predvídavosť. Niekedy, keď som dlhšie v práci a hlad mi ukradne zábrany, otvorím chladničku. Minule som zjedol jogurt, ktorý sa volal Jožo. A ochutnal syr Jano, nie je zlý. Potraviny pokrstené menom, Šéf, sú nedotknuteľné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po obede som si nalial pohár vychladenej žinčice. Bola výborná. Plná chuť s jemným buketom dreva s mliečnym chvostíkom. Stopy zrejúcej trávy v jemných kyselinkách na konci jazyka. Niekto nezasvätený, môže namietať, že sa to nedá piť a hrozne to vyzerá. No ani rozmixovaná brokolica so zelerom, nevyzerá vábne a aká je to dobrota, že? Na dobrú žinčicu krivého slova niet. Okrem nezrátateľných pozitív, má aj priaznivé účinky na rýchlosť. Ak si myslíš, že rýchlosť tvojej chôdze je na maximálnom limite, napi sa a nechaj sa prekvapiť.

Druhý deň podvečer, som sa nechal vytrhnúť od práce. Bol som v chladničke, niečo tam smrdelo, povedal mi kolega, ktorý stál vo dverách a nasilu sa tváril previnilo. Mlieko Majo ti skyslo, Majo. Vylial som ho. Veľmi tu chýba žinčicová osveta.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu