reklama

Bol som v cirkuse

V cirkuse stál vrhač nožov v pokročilom veku, s jemným chvením v zápästiach. Ukazovákom blúdil po divákoch. Čakal les rúk, po výzve na asistenciu dobrovoľníka z prítomných divákov. Vyrúbaný to bol háj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Deti rozžiarené tváre, dospelí hlavy sklonené. To len moja pravá ruka sa spontánne zdvihla, v snahe, do tejto aktivity sa zapojiť. Áno, zapišťali deti. Tak, hrdina, musíš ísť.

Na aréne pod šapito, je i v podvečer príšerne horúco. Moja pravá ruka, bažiaca po dobrodružstve, sa zvítala s rukou vrhača nožov. Nože, tam sa mi k tej doske postavte a pískajte si, už horšie vidím. Povedal a žmurkol. Možno aj nie, možno to bol tik.

Rúča šesťdesiatka, asi manželka a asistentka v jednej osobe, mi anesteticky zaviazala oči. Nehýbte sa, kým vám nepoviem, šepla. Oprela ma o dosku a ja som začal pískať mne neznámu melódiu. Deti jasali a dospelí začali škodoradostne tlieskať. Hlupák, začul som v dave. Páska cez oči mi bránila pomstiť sa pohľadom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý nôž so zadunením vrazil ostrím do dreva vedľa môjho predlaktia. Pulz mi na zápästí rozopol hodinky. Dav zhíkol. Druhý nôž sa zabodol vedľa ramena a tretí v rýchlom slede vedľa hlavy. Prehltol som vlastné slzy. Pod šapito explodovalo nadšenie. Horúci vzduch začal vrieť. Už, šepla žena a odkryla mi privreté oči.

Objal som ju a objal som vrhača nožov, keď som sa uistil, že sa zbavil svojich nástrojov nacvičeným spôsobom. Čerstvý hrdina objal deti a užíval si ovácie. Rozjarení návštevníci stáli a jasali. Muži omámení arómou závisti a ženy so slzou na krajíčku dojatia. Niektorí z nich mali nohavice bielej farby. Našťastie ja také nikdy nenosím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu