reklama

Vytiahnuť bicykel

V jeden horúci deň, som vybral bicykel z pivnice. Oprášil som pavučiny, dofúkal duše a potichu som sa previezol úzkou pivničnou chodbou, aby som sa uistil, že som sa za ten rok bicyklovať nezabudol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Slnko ma cez pivničné okno lákalo von, nech sa preveziem.Okolo domu, iba na chvíľu a môžeš bicykel zas na rok odložiť. Toto mi slnečné lúče písali na špinavé sklo pivničných priestorov.

Pred domom som nasadol a šliapol do pedálov. Dom som obišiel za chvíľu, pridal som ešte jedno kolo a keď som ho končil, dal som sa na cestu preč od domu. Chodníkom pomedzi domy, na hlavnú cestu smerom na hrádzu. Riadne som sa oprel do pedálov a zrazu som mal tridsať rokov. Vlasy mi viali vo vetre a začali mi z tej rýchlosti slziť oči. Zhlboka som dýchal a prehadzovačom som presunul reťaz bicykla na menšie ozubené koleso.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som prešiel k hrádzi, uvidel som pár ľudí ako si chystajú bicykle, ktoré zložili zo striech áut. Zapínali si zipsy na dresoch, fľaše s vodou vkladali do drôtených držiakov a kútikom oka sledovali moje odhodlanie. Mal som dvadsať rokov, keď som prevody uspôsobil k dosiahnutiu ešte väčšej rýchlosti. Keď som predbehol dve dievčatá na kolieskových korčuliach, otvoril sa predo mnou voľný priestor vyliaty asfaltom, bol iba môj, mal som zrazu pätnásť rokov. Šliapal som kým som vládal. Po čase som zastavil a ľahol som si do trávy. Ako batoľa som sa snažil chytiť dych, na zelenej perine toho dňa.

Cestou späť fúkal vietor opačne. Cesta trvala trikrát toľko. Zvyšný úsek som bol nútený bicykel tlačiť. Ak by mi vtedy slzili oči, mal by som sa čoho napiť. Kým som prišiel domov, mal som cez rokov sto. Triasli sa mi ruky i nohy. Pálili ma oči a mušky nalepené na čele sa začali odlepovať, hlučne padali na dlažbu v pivnici. Doma som musel vypiť veľa vody a čakať veľa minút, aby som mal konečne aspoň deväťdesiat rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu