reklama

Radosť

Do výťahu so mnou nastúpila suseda. Bola iná ako po uplynulé dni, nový účes, parfum čo sa šetrí na výnimočné príležitosti a úsmev, ktorým sa dokážu vyzdobiť iba šťastné dámy. V ruke držala veľkú kyticu ruží.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Kútikom oka občas pozrela na hlavičky kvetov a keď sa utvrdila o ich prítomnosti v tenkom papieri, kútiky úst sa jej mimovoľne zachveli. Pozeral som prekvapene na jej zmenu, takú som ju ešte nevidel. Okolo nej zvláštna žiara, celého ma premohla.

Zapojil som dôvtip a z dostupných indícií, pretože kriminálky mám nasledované, som vytvoril jasný záver. Bol som si s úsudkom tak istý, že som ho i vyslovil. Bude oslava. To som povedal, nahlas, v dvoch slovách, nech môj dôvtip je hneď badateľný.

Pozrela na mňa a technicky zdvihla obočie. To sa stáva vtedy, keď nad okom vznikne priamka mosta. Nie. Žiadna oslava, povedala a zdvihla kyticu tak, že pozrela na všetky hlavičky kvetov v obale, akoby rada, že bola príležitosť. Privoňala a ten vdýchnutý vzduch hneď použila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Raz za čas si kúpim kvety, pre seba. Dám ich do vázy a urobím si radosť. Pozrela na mňa a hlavičky kvetov klesli, schované. Pozerám na ne, chodím okolo. A niekedy, vtedy sa mimovoľne obzrela, čo by v kabíne výťahu na siedmom poschodí mohlo pôsobiť prehnane, a niekedy sa im prihováram. Doplnila spokojne.

Táto skúsenosť ma dostala. Na druhý deň som chodil po meste, míňal kvetinárstva a veľmi premýšľal čo by bolo pre mňa, len tak pre radosť. Zvažoval som mnohé a kládol dôraz na pominuteľnosť krásy. Myslel na ten krátky čas radosti, ktorý vznikne len pre to aby jednoducho a ohraničene pôsobil.

Kúpil som si dve nožičky domácich klobás, hoci mám kvety rád, no ich spojenie so zemou je pre mňa posvätné. Ale aby som ten pocit kvetom vyrovnal, chodil som okolo, keď ležali na lopári. Nehybné, voňavé a s krásnou farbou. Ovoniaval ich, hladil a pokúsil sa im niekoľkokrát prihovoriť.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu