reklama

Buď chlap

Čakal som na zástavke autobusu na svoj spoj, ktorý ma mal spojiť s potrebným miestom na mape. Zdalo sa, že život je predsa len spravodlivý, keď som v diaľke na zákrute zbadal nezameniteľný vzhľad hromadného dopravného prostriedku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

No na to číslo, na to ale nikto z ľudí na zástavke nečakal. Neviditeľný čierny pasažier, vzduch, sa v poloprázdnej linke spokojne viezol mestom. Pani stojaca pri veľkom cestovnom kufri zosmutnela a dôchodca na lavičke otvoril reklamné noviny. Stál som tam a pozorne sledoval okolie, kam nasmerujem žiadzu na dobrý skutok toho dňa. Pohŕdal som sám sebou, lebo deň sa krátil a možností ubúdalo priamou úmerou k slnečnému svitu. Hodina mesačne v posilke ale prišla vhod.

Pomôžem vám s kufrom? Spýtal som sa pani. Ste zlatý, ďakujem. Odvetila a usmiala sa nad záujmom. Pri slove, zlatý, som si skontroloval retiazku na svojom zápästí, ktorú som nemal a chcel som sa pozrieť i na tú, čo mi visela na krku, ale prekvapivo sa mi to nepodarilo. Na zákrute sa objavilo čelné sklo ďalšieho spoja. Ľudia sa radostne zamrvili, zdvihli zraky i telá v nádeji. Transparenty zaplápolali vo vetre ktorý nefúkal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď bolo označenie autobusu čitateľné, pani prikývla a ja som sa nachystal, bol to aj môj spoj. Dlaňou som chytil rukovať a pokúsil sa nadvihnúť. Niečo sa ale stalo, moja svalulitída získaná drilom so záťažou, nestačila aby som jednoručne s kufrom zamachroval. Pripojil som i druhú ruku k dielu, aby som náklad zdvihol nad zem a chôdzou kružidla prešiel niekoľko metrov. Nohy široko od seba, v tvári odhodlanie nesklamať. Vodič počkal, kým amatérsky vzpierač dopravil náklad do vozidla.

Ak by som mal oblečenú košeľu, pulz by mi isto odtrhol gombík na golieri. Posledná kvapka potu pomaly vyschla na čele, v teplote vozidla okolo päťdesiat. Stál som pri tyči a cítil som sa spokojný. Všetko by bolo v poriadku, vystúpil by som na mojej zastávke a slnko by mohlo zapadnúť. Ale zrazu chalanisko, čo sedel hneď vedľa sa opýtal, Ujo, nechcete si sadnúť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer som si do denníka zapísal významné udalosti toho dňa; Ráno som vstal. Večer zapadalo slnko na západe. Je doba veľkých, ťažkých kufrov a komplikovaných rozhodnutí. 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu