reklama

Išiel som pešo

Ráno som sa rozhodol, že oprášim dávnu schopnosť a cestu do práce absolvujem pešo, že použijem chôdzu ako spôsob prepravy. Je to ten starodávny štýl presunu z jedného miesta na druhý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Len tak, bez špeciálnej prípravy, som si ráno obul bežnú chodeckú obuv a vykročil. Hneď pred domom som si vložil do uší slúchadlá s obľúbenou hudbou a nadšením som podskočil. Plný energie som prekonal prvé metre, cestou pozdravil autobusy a autá, ktoré ma míňali. Trúbili, zdravili ma radostne, zdieľali moju eufóriu. Prestali, keď som zišiel z prerušovanej čiary cesty na chodník.

Bežný chodník je uspôsobený chôdzi. Je väčšinou rovný s minimálnym prevýšením a vždy niekam smeruje. Smerovanie chodníkov je pevne dané a nedá sa meniť podľa vôle chodca, nech je akákoľvek. Toľko som zistil hneď a tiež prišiel k poznaniu, že ranný chodec je tvor vo svojej činnosti dosť osamelý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som prišiel do mesta, vypol som hudbu a začal pociťovať miernu únavu. Prejavovala sa tým, že som mal neustále pootvorené ústa a jazyk mi chvíľami vybiehal z úst. Predsa len, mal som za sebou tak tri kilometre intenzívnej chôdze a skúsenosť, že sily si treba správne rozložiť. Rozložil som ich na lavičke na námestí a počkal, kým sa pulz upokojí aspoň na stopäťdesiat.

Chôdza prináša oslobodenie a takmer nič nestojí. Je vždy poruke ak treba a dá sa použiť hneď, bez štartovania motora. Až v meste som stretol ďalších chodcov, celkom ohrozenú komunitu jedincov. Mal som stále dosť síl a kráčal vpred. Slzy v očiach, pot na čele a drobný krok, no stále to bolo vpred. Chôdza vzad sa totiž neráta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po niekoľkých hodinách som došiel do práce. Posledný úsek som absolvoval električkou, ale nesadol som si, to teda nie. Stál som pri tyči a túžiac po práci, som nedočkavo prešľapoval na mieste.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu