reklama

Topánky

Mal som topánky, ktoré so mnou pochodili riadny kus. Boli so mnou takmer všade, nosil som ich často a boli úplne nezničiteľné. Jediné čo potrebovali občas vymeniť, boli šnúrky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Keď som si ich obul, cítil som sa komfortne a drobný štrk ma nepichal do chodidiel. A keď som ich dôkladne vyleštil krémom, nik by im netipoval toľko krokov, koľko v skutočnosti mali za sebou. Topánky som si obul aj keď bola snehová kalamita.

Vracal som sa z mesta, hlava medzi ramenami, ruky vo vreckách nohavíc. Bola taká zima, že aj voda v Dunaji prestávala tiecť. Už som bol takmer pri moste, keď mi na pravej topánke praskla podrážka a dnu sa navalil sneh a chlad. Kráčal som ale ďalej a pravou nohou našľapoval na pätu. Vravel som si že to zvládnem, veď ďaleko to nebolo. Po pár krokoch mi praskla podrážka aj na ľavej topánke. Ostal som stáť na pätách pri rieke, musel to byť osud, snažil som sa zaujať postoj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom to boli už len vyberané kroky. V obchodnom centre, v predajni obuvi, sa ma ujala predavačka. Vypýtal som čo bolo treba a vybral nové topánky. Nechal som si ich hneď na nohách a tie staré som si kúpil. To sa dá, cena je rovnaká. Staré topánky som následne, rituálne zahodil do smetí.

Spokojne som vykročil do kníhkupectva. Nemachrujem, viem čítať. Pri odchode to tam začalo hlasno pípať, až som sa zľakol a pribehla nenápadná žena, vraj: Čo máte nové? Prekvapila ma. Povedal som, že nič také čo by stálo za reč, veď som ju takmer nepoznal.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu