reklama

Vec človeka

Na lúkach ešte ležali mapy snehu. Zem bola mokrá, na niektorých miestach ju rezala voda stekajúca do údolia. Tam sa spontánne stratí v potoku. Tak sa obyčajný kus snehu dostane do mora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Cesta to je jednoduchá, gravitácia sa postará o všetko a doteraz nepreskúmaná vôľa vody prekoná všedné prekážky. Za domom som si pohľadom vytýčil svoju cestu, viedla do kopca. Pretínala sneh a drobné potoky vody čo zmiznú s poslednými chladnými dňami a vyplašenou zimou zaliezajúcou pod nechty.

Vedel som, že za kopcom je mesto kde nasadnem na autobus. Už som v ňom sedel a v databáze všednej malosti zoraďoval nové, drobné kúsky do pamäti. Ťažko sa mi kráčalo, cesta to bola únavná. Premočený terén ma zdržal, zastihla ma tma. Zakrádala sa od chrbta, tlačila oblohu k zemi. Tlmila ľahko poznateľné zvuky a ponúkala záhadné, ktoré s kulisou tmy dramaticky rušili môj pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najhoršie to bolo v lese. Vedel som že má koniec, že čochvíľa pomedzi pne stromov zachytím dráždivé svetlo mesta. Opakoval som si, kráčaj rovno, priamo po priamke. Ale tak nedokáže kráčať nik, každá cesta je vlnovka.

Prišiel koniec lesa i mesto. A na moje obavy, že by som tam blúdil celú noc som zabudol, len čo som nastúpil do autobusu. Odkiaľ idete, spýtal sa ma šofér. Ale... a hodil som hlavou za seba. Narátal mi cestovné a podával lístok. A dobre sa išlo? Dobiedzal, spovedal neznámeho. Veď ho už nechaj tak, ozval sa chlap sediaci na predných sedadlách. To je jeho vec, nevidíš aký je vyplašený.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu