reklama

Ako som troch ľudí ochránil

Ráno fúkal silný, studený vietor. Mal som čo robiť, aby ma v páse nezlomilo na polovicu. Našťastie som tam predvídavo najširší. Na zastávke nikoho nebolo a ja som sa zľakol či nie je sobota.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Lebo sa môže pritrafiť, že nepretržite mysliac na prácu si cez víkend ráno vstanem a idem vytvárať hrubý domáci produkt. No ešte sa nestalo aby som išiel keď som nemusel. Len raz som sa vybral o niečo skôr, pretože som vytrvalo fungoval napriek posunu v inom časovom pásme. Keď som na to prišiel už sa mi nechcelo ísť domov a pokračovať v spaní, opäť sa zobudiť a zas si umývať zuby. Odsedel som si hodinku na benzínovom čerpadle, kloktal kávu a navzájom sme na seba zívali s pumpárom.

Ráno na zastávke som si bol istý. Postavil som sa pod prístrešok a do ľavej strany tela mi narážal chladič počasia. Do ucha mi fúkalo, pretlak mi v hlave vznikal, mozgová bunka osamote mrzla. Predsa len prišli ďalší cestujúci, traja. Znalí zákonov o záveternej strane, postavili sa po mojej pravici. Lámal som vietor na vánok a premýšľal, že prečo by som mal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konal som dobrý skutok a ocitol som pri jeho páchaní bez vlastnej vôle. A vtedy občas zaváhanie príde, je to jednoducho tak. Bojoval som pár sekúnd s osudom a napokon urobil krok vpred. Za mojím chrbtom nastalo šomranie, lebo zrazu ten čo prevzal moju úlohu, rezignoval na ňu a nebolo toho čo by stál na kraji. Nedalo mi a otočil som sa. Všetci traja tam stáli v hlúčiku a smutne i urazene na mňa pozerali. V očiach slzy od vetra, pod nosom fúz od zimy. Urobil som teda krok späť a všetkých ďalej chránil pred nepriazňou počasia. Pani, hneď vedľa, mi poďakovala, vraj veľmi fúka a je zima. Pozrel som na ňu a usmial sa funkčnou polovicou úst, zatiaľ čo sa mi v ústach tvorili kryštáliky ľadu.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu