reklama

Držková

Bol som sa najesť v bufete, lebo do Carltonu to mám ďaleko a losos s brusnicovou omáčkou mi už lezie hore krkom. Mohol som si objednať nejaké sushi, alebo čínu, ale keď z toho sa ja nenajem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Podstatné tiež je, aby toho bolo veľa. V tom bufete mi kuchár vždy neberie toľko, aby som pri odchode odfukoval. Má radosť, keď vidí kotúľajúcich sa hostí. A ja sa kotúľam rád. Je to môj obľúbený pohyb hneď po chôdzi.

Prisadol som si k staršiemu pánovi a vychutnával som si jedlo takým spôsobom, ako keď psovi hádžete maškrty. Uvedomil som si, že by som mohol jesť kultivovane, napríklad pri jedle používať obe ruky. Ale pohľad na hodinky ma utvrdil, že je to jediný spôsob ako dosiahnuť dobrú časovú bilanciu. Nabral som si na lyžicu polievku, zemiaky aj kompót. Ten chlap na mňa pozrel a odpil si z plného pohára piva. Nečudoval som sa mu, používať pri jedle iba bager, to sa tak často nevidí. Povedal som mu nech prepáči, ale že sa ponáhľam. Že za iných okolností zručne ovládam nôž, aj vidličku. A všeličo s príborom dokážem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kúpim kačku a kuracie stehná, začal nečakane a odpil si z piva. Nie často sa stáva, žeby niekto začal takto. Robia to iba tí, čo do človeka vidia, takí bezprostrední orátori, čo s vrodenou múzou dokážu zručne žonglovať slovami. Začnú bez úvodu a vedia ktorou časťou pokračovať.

To je dobre, povedal som mu. Budú hody, asi budete mať hostí. Dojedol som a servítkou som si utrel ústa. Tento spôsob zbavovania sa prebytočného, neviditeľného jedla som videl v jednom filme. Je to famózny štýl. Keby náhodný pozorovateľ videl iba tento úkon, uviedol by ho do omylu, že som práve dojedol niečo honosné, zo zlatého taniera a príborom. Zaklamal som servítkou a zdvihol som sa na odchod, ubehlo päť minút čo som tam bol. Chcel som sa rozlúčiť a ešte raz ospravedlniť za moje barbarské stolovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prídu synovia, mám ich troch. Sadol som si späť na stoličku, lebo keď niekto spomenie svoju rodinu, nerobí to z rozmaru, je v tom presne navážená dôvera. Rok sme sa nevideli, pomaly pokračoval a uniesol má do svojho sveta. V tom svete to bol iné ako v tom mojom, no tak to má byť. Iba prázdne životy sa podobajú. Spomenul svoju mladosť a školské časy. Svoju prácu, svoj dom i záhradu. Pomaly tlačil slová na papier vzduchu a skúseným spôsobom viedol moju pozornosť k svojmu stolu doma. A k svojim synom, ktorí pri ňom budú.

No a potom tú kačku zjeme a mne zas ostane trh. Ukončil monológ a zasmial sa. Zaujala má jeho bezprostrednosť. No náhle sa odmlčal. A čo robíte keď sa najete, dal som mu zámienku aby pokračoval. Keď sa v pokoji najeme, rozprávame sa. Uškrnul sa spokojne a dopil pivo.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu