reklama

Cica na železničnej stanici

Pri múre, vo vestibule železničnej stanice, bola uložená batožina. Z nej niekto postavil ďalší múr. Podstatnú prekážku na ceste napokon rozobrali cestujúci, ktorým práve prichádzal vlak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kúpil som si lístok a potom čakal pred informačnou tabuľou, na ktorú koľaj pristavia môj vlak. Vedľa stál muž v mojom veku a s podobným záujmom čítal svetelné čísla a písmená. Našiel som v ňom tichého spoločníka pred cestou. Tak ako ja, nedočkavo prešľapoval na mieste.

Po chvíli k nemu od toaliet kráčala žena. Smiala sa, zakrývala si ústa rukou s prsteňom. Muž ju pozorne sledoval, keď pristúpila chytil ju za ramená, zvedavo počkal, kým sa dosmiala. Pred záchodmi sedí mačka; prezradila. A potom sa v objatí muža smiala ďalej a niečo zábavné mu šepkala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozrel som na vrabca, ktorý sedel vysoko na rímse, no nebolo to tak zábavné. Skúmal okolie jedným okom, hľadal niečo do zobáka. Na jednej stanici som raz videl holuby, znudene lietali, naoko sa naháňali. Videl som už i psa. So stiahnutým chvostom hľadal svojho pána. Ale mačku, tú som nikdy nevidel. Vŕtalo mi to hlavou, predstavoval som si takú mačku a dôvod toľkej radostii.

Išiel som sa pozrieť. Mačka tam nebola, asi už odišla. Na múriku, na kartóne sedela žena. Vlasy upravené náhodou v spánku, oblečený kabát, ktorý niekto vyhodil z módy. Pozorne ma sledovala, ako sa sklamane obzerám. Pozrel som jej do tváre; Prosím vás, nevideli ste tu mačku? Žmurkla na mňa a precítene niekoľkokrát zamňaukala.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu