reklama

Všednosť zúfalého jedinca

V prízemnom chlade skorého rána stál pri ceste, kadiaľ prechádza v tú dobu najviac ľudí, sporo oblečený chlap. Niekoľko rokov nestrihané vlasy, zopnuté vzadu zelenou gumičkou. V ruke držal knihu a nahlas rozprával.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Mal som pocit, že ju držal len ako rekvizitu. Ako okamžité ospravedlnenie slov, ktoré vyslovoval. Relatívne hrubo, neexistujúcemu poslucháčovi kdesi v diaľke, vysvetľoval, prečo sa svet rúti do záhuby. Odsudzoval imaginárneho jedinca za stav, ktorý bol podľa jeho slov nezvratný.

Ráno sa objavoval sporadicky a vinil svojho neviditeľného partnera. Počiatočné prekvapenie sa časom zmenilo na všednosť zúfalého jedinca. Vraveli mi, že je iný a že má veľký dom a kopec peňazí. Keď prituhlo orátor skončil. Párkrát som ho zazrel zabaleného v ručne tkanom koberci, ako vyciedza zvyšky zo zelených fliaš.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vraveli mi, že je to jeho voľba. Vraj má niekoľko vysokoškolských titulov, zopár bytov po meste a dcéru v Kanade. A na zimu cestuje niekam do teplých krajín. Naposledy rozdával pred potravinami korkové štuple z fliaš. Nik nemal záujem. Na hlave klobúk a šomral niečo o morálke, sprisahaní proti pokore.

Vložil som nakúpený tovar do tašky a sledoval korkovú akciu. Pristavila sa pri mne pani, z tašky jej trčal pór. Chvíľu sme chlapa spolu pozorovali a ona napokon povedala, vraj; čudák. Zabalila ho do jediného slova. Povedal som jej, čo mi ľudia narozprávali, tie zvláštne pletky z chodníkových schôdzí. Usmiala sa, vraj keby to tak bolo, prečo by tam stál.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu