reklama

Oplatí sa deťom klamať?

Dával som pozor na spiace deti. Na prvé počutie by sa mohlo zdať, že táto činnosť by mohla hraničiť s nudou. A množstvo vynaloženej energie sa rovná nule.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Rodičia detí, boli pozvaní na oslavu. Muselo ísť o niečo mimoriadne, pretože kamarát sa oholil a to nezvykne robiť často, takmer nikdy a jeho manželka upiekla jablkovú štrúdľu. To robí často, ale nikdy nie len pre mňa. Súhlasil som, veď aký to bol chutný a presvedčivý argument.


Myslel som si, že si v obývačke trochu zdriemnem, kým prídu. Ale skús privrieť oči v cudzom byte, keď sú všetky okná dokorán a v detskej izbe spia deti. Prepol som v televízore niečo farebné, stíšil zvuk a sledoval priestor za oknom. Tmou tam lietali zvláštne tvory. Podľa štýlu letu to mohli byť lastovičky, ale tie by potme nelietali, jedine, že by boli veľmi statočné. Krúžili vzduchom, pred oknom sa prudko točili.

Jeden vletel dnu do izby. Za blikania obrazovky preletel všetkými kútmi, pár krát sa mi zvrtol pred nosom a napokon pristál v strede izby. No čo, fešák. Bol to netopier. Krídla roztiahnuté, ušatá hlava pozerala na mňa, vyzeralo to tak, ale asi len vysielal tie svoje vlny. Chcel som ho chytiť, že ho vyhodím von, ale čo ten robil. Hovoril som mu, nech odletí, že zablúdil. Nedal si povedať. Hodil som na neho utierku, ktorou bola prikrytá štrúdľa a opatrne vyprášil.

„Ujo Majo, s kým sa to rozprávaš," vystrašila ma kamarátova staršia pri okne. Zaváhal som, či jej poviem o netopierovi, ale samotná predstava tohto tvora, nie je veľmi vábivá. A určíte by nepridala na pokojnom spánku dieťaťa.

„S utierkou," odvetil som, a zamával ňou v otvorenom okne.Aha," utrúsila chápavo, otočila sa a išla si ľahnúť. Týždeň po tejto udalosti, mi to malé dievča zazvonilo pri dverách. „Posiela ti tatino, aby ti večer nebolo smutno," povedala úprimne a podala mi tú utierku, vypratú a úhľadne poskladanú.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu