reklama

Onéčina

Chlapi stavali z kameňa plot, boli spálení od slnka a nahlas sa dohadovali. Za nimi kus hotovej roboty a v strede dvora kopa kameňa. Drevené kolíky zapichnuté v zemi, v línii budúcej stavby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Išiel som okolo a zastavil som sa, sledoval ich prácu s rešpektom. Intenzívne som im mlčal do roboty. Hlavný autor trojrozmernej skladačky prikladal kamene, jeden za druhým, k usporiadanému pásu plota, skúšal či pasujú. Naberal z veľkej kopy vhodné kusy, upravil kladivom, ak bolo treba. Už postavený kus plota vyzeral skvele, ako základy stredovekých hradieb.

Zavolal na pomocníka. „Dones mi vodu, a oné". Vychudnutý mladík napustil hadicou do vedra tekutinu a zobral niečo, čo silno pripomínalo pracovný nástroj. Viem, aká náročná je to práca. Raz som úplne sám zložil puzzle. Je to trochu podobné, len chýba predloha, a nedá sa podržať v ústach zatiaľ nepotrebný kus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten hlavný sa postavil, zapálil si a pochválil: „To je čo?" Uznanlivo som prikývol a on pokračoval. „Potiahneme až hen, k miešačke, ako je ten kolík. A tam bude oné, stĺp. A z druhej strany..." Zdvihol dlaň veľkú, ako slnečník. „Tam, vedľa kríku bude..." Rozmýšľal, potiahol z cigarety.

„Tam bude oné." Zapojil som dôvtip, logiku a svoje jazykové schopnosti a pomohol. Usmial sa. „Hej, veru tak. Tam bude bránka do záhrady."

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu