reklama

Keď sa pilot prebral

Som rád, že som mohol so svojím synom, prežiť niektoré prázdniny v skutočnej dedine, v dome mojich starých rodičov. Vždy sa na to veľmi tešil a aj sedemhodinovú, nočnú cestu vlakom, z mesta tam, vnímal ako dobrodružstvo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Dnes už je dom predaný, cieľ našich expedícii neexistuje. Mám ale dobrý pocit, že sme spolu absolvovali niektoré letné dni, práve tam. Vychutnávali sme si vidiecky život so všetkým čo k tomu patrí. Ráno sme sledovali, ako sa slnkom zalieva dvor s nohami mokrými od rosy a večer hľadeli na oblohu plnú hviezd.

Keď sa vrabce učili lietať, bolo to ako v letecký deň. Neobratne manévrovali, padali do trávy a opäť sa pokúšali vzlietnuť. Takmer žiadne nebezpečenstvo nehrozilo, mačka nebola na dohľad a pes nám ležal pri nohách, ospalý z nočného života. Vrabce sa predvádzali, usilovali sa ovládnuť svoje krídla čím skôr, aspoň za jeden deň. Hniezdo mali aj pod strechou garáže, odtiaľ vypadol ďalší adept na lietanie. Padal ako guľa, až zamával krídlami. Chvíľu letel oblúkom a nasledoval pokus o premet, s úpenlivou snahou minúť roh domu. Nevyšlo, narazil priamo do steny a padol do trávy. Nehýbal sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hypnotizovali sme ho a čakali kým sa spamätá. Išiel som tam a zdvihol ho z trávy, odkväcla mu hlava. Bol to smutný pohľad. Syn mi vtáča zobral z rúk a so záujmom ho skúmal, držiac ho v dlaniach, tesne pred očami a prikladal si ho k uchu. Vykríkol, že mu stále bije srdce a otrčil mi to klbko k tvári. Bol som skeptický k zlepšeniu zdravotného stavu letca, no nepovedal som mu to. Ten náraz bolo nielen vidieť, ale aj zreteľne počuť. On to vnímal inak, držal ho v dlaniach sediac na lavičke, napriek horúčavám ho zohrieval dychom a čo chvíľa počúval jeho srdce. Po pár minútach som počul ďalší výkrik, od radosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pilot sa prebral a začal sa dožadovať povolenia na štart. Neostávalo nič iné len ho pustiť. Zapol motory a plný energie odletel k neďalekým topoľom.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu