reklama

Čo to je?

Cestoval som diaľkovým autobusom a čítal knihu. Trvalo to celú večnosť a ja som potajomky zíval na otvorené strany príbehu. Dej nebol práve strhujúci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Cez okno, na mestá a krajinu pozeral malý chlapec, čupiac na kolenách, na sedadle predo mnou. Jeho mama, sedela vedľa, čítala časopis. Sledoval rozmanitosť, ktorú mu ponúkal výhľad, s nosom pri skle, dlane opreté o hranicu svojho záujmu.

Čo to je?" Spýtal sa mamy. „Traktor." Povedala. Chlapec skúmal pomenovaný objekt. „A toto, čo je to?" Bol zvedavý a tak, ako toľkokrát pred tým, pri otázke, bodol prstom do skla a mierne natočil hlavu k mame. „To je komín fabriky." Odpovedala, ako niekoľkokrát pred tým. Ani sa neotočila, len mrkla smerom k oknu a vrátila sa k textu v časopise.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatvoril som knihu a skúšal ticho hádať, na čo chlapec ukazoval. Bolo to náročné, za oknom bolo plno. Nedarilo sa. Márne som tipoval, kam ukazuje prstom, čo ho zaujalo. Autobus pribrzdil a ostal stáť pri plechovej búde, široko ďaleko žiaden dom, len les. Nastúpil dedo s batohom na chrbte a košíkom plným húb, zavoňali interiérom. Zvesil batoh, dal si ho k nohám a sadol vedľa mňa. Na nohy položil prútený košík s hubami a pyšne pozrel na mňa.

Po chvíli sa autobus pohol. V škáre medzi sedadlami sa objavilo chlapcovo oko, pozrelo na mňa a potom na deda. Pri oku sa ukázal prst. „Čo to je?"

Pomyslel som si, že prišla moja chvíľa. Bolo to jednoduché, nadýchol som sa, pozrel na košík z hubami. „Klobúk, anjelik môj." Predbehla ma jeho mama. Ani sa neotočila, pokojne listovala v časopise. Dedo mal na hlave zelený klobúk s pierkami na boku a s množstvom odznakov napichaných tesne vedľa seba. Niektoré sa leskli.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu