reklama

Keď na veľkosti nezáleží

Nebol som vyšší ako tráva na lúkach, ktorú starký odchádzal skoro ráno kosiť s chlapmi. Pozoroval som ich z pece, ako výdatne raňajkovali, zapíjali mliekom a na záver v krátkej porade padali chlapské slová, hrubé, drsné reči, len aby zdôraznili ťažkú prácu, ktorá ich čakala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Naložili kosy na ramená a ako vlajkonosiči brieždenia, kráčali preč. Veľa vecí som ešte robiť nemohol, vraj som malý a ja by som sa tak rád vydal na cestu a tú vysokú trávu spolu s nimi pokosil. Potom som sa pýtal starkého, či už. Povedal, že ešte nie, musí preschnúť. Treba ho ísť obracať, pohrabať. Do stohov naukladať. Bol som nedočkavý a robil len to, načo som bol súci.

Čo som sa len načakal, kým zapriahol voly do rebrináka. Vytiahli povoz na lúky, kde sa naň naložilo nasušené seno a zvážalo do stodoly, veľkej ako trojposchodový dom. Starká každú vyloženú vrstvu nasolila soľou. Trvalo to aj pár dní, kým bolo seno pod strechou v bezpečí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rebrinák sa natriasal na hrboľatých, strmých svahoch. Keď hrozilo, že sa prevráti, navešali sme sa všetci na jednu stranu. Šmýkali sa mi ruky na obschnutom dreve, ale vydržal som, vedel som, ako veľmi som dôležitý. Visel som tam z nohami vo vzduchu, hneď vedľa starkej, drkotali nám zuby a tváre chveli v zvláštnych grimasách. Nevadilo, že som malý, starká povedala, že nebyť mňa, voz by sa isto prevrátil.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu