reklama

Ranná káva

Teta ma ráno dostala do úzkych. Natrela mi chleba s maslom a urobila kakao. Otvorila okno a povedala, vraj odnesiem vajcia na druhý koniec dediny. Bol som tam len na chvíľu a hneď ma zapriahala do roboty. Keby len to, veď ešte ani slnko riadne nesvietilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Domáce vajcia majú rôzne zafarbenie. Dve rovnaké sa nedajú nájsť. Prebehnem ich okom naukladané v papierovej škatuli, zabezpečené novinovými útržkami. Ešte mi dá do rúk dve, sú ešte teplé. Poťažkám ich, primeriam a teta ich po chvíli vrtko šupne do novín a zaradí medzi ostatné. Nie je ich veľa. Škatuľa sa zmestí do košíka nad zadným kolesom bicykla. Vraj mám ísť na ňom. Aj by som oponoval. Bránil by som sa tej trase naoko, zavrhol bicykel. Ešte by som poleňošil a oknom sledoval kocúra, ako striehne na vtákov vyzobávajúcich z čerstvej trávy niečo neviditeľné. No práve ten bicykel ma láka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedel som, šliapal opatrne do pedálov s kolenami od seba. Čas, keď sa bicykel niesol po asfaltke, zotrvačnosťou, sa zdal byť nekonečný. Jazda na bicykli je niečo ako spánok a v ňom pekný sen. Len čo začal spomaľovať, zošliapol som nachystanou nohou pedál, v snahe predlžiť voľný pád priamo pred seba.

Vajcia boli vychválené. Čo som sa len dušoval, že to sliepky. Škatuľa sa odniesla niekam za dvere, do kuchyne. Premena vajec sa začala. Anonymné sliepky zakotkodákali v ktoromsi dvore. A mne sa priniesla ranná káva. Sledoval som slnko na dvore a bol som nadmieru spokojný s rannou túrou.

Obrázok blogu

foto: archív autora

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu