reklama

Lovec

Ráno bolo všade ticho. Niekto si práve líhal do postele, iný sa prevrátil na druhý bok. Ja som na chodbe privolal výťah a počúval jeho žalostný ston. O poschodie nižšie pristúpil starší chlap, spod vlnenej čiapky mu neposlušne trčali vlasy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Rozospatý, na nohách obuté turistické topánky, na chrbte batoh a v očiach zvláštne očakávanie. Spýtal som sa ho, kam ide, tak skoro ráno, a do zimy. Snažil som sa nadviazať na náš dialóg o počasí, spred troch týždňov. Pozrel na mňa a zasmial sa. Skontroloval som svoj vzhľad v zrkadle. Na líci som mal otlačené dva gombíky z obliečky vankúša.

„Ideme na túru." Povedal. Opáčil som, či to nie je skoro. „Ale kdeže, naposledy som išiel o hodinu skôr, ako chodíte vy." Odpovedal. Pozrel som na jeho nedbalo očistenú obuv. Z podrážky trčala tráva a pár žltých listov, ktoré sa nalepili na poslednej výprave.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Večer, keď som sa vracal z práce, som ho stretol zas. Stál pred výťahmi, oblečený v teplom domácom oblečení. V ruke držal turistické topánky.

„Zajtra ideme zas, a skôr ako vy... Nesiem ich domov, nech ráno nie sú studené." Zamával topánkami pri kolene.

„A nie je jedno kedy vyrazíte?" Pýtal som sa. Aj som sa zháčil, že som to urobil, lebo on pozrel na mňa tak, akoby som sa chcel dozvedieť niečo veľmi tajné, a on, po sľube mlčania, nesmel o tom nikomu ani ceknúť.

„Veľmi dôležité je včas vstať, keď chcete niekde stihnúť východ slnka... Chodíme na rôzne miesta." Povedal tajomne.

Ráno ma budík vytiahol zo spánku. Fragmenty sna sa strácali o to rýchlejšie, čím intenzívnejšie som si ich chcel uchovať. Odtiahol som záves na okne, nastavil listy žalúzií tak, aby som videl na parkovisko pred domom. Bol tam. Do kufra auta vkladal batoh. Nasadol za volant nachystaný chytiť ďalší východ slnka. A mne sa lacno núkala, hmlou rozostrená konštrukcia studeného mesta.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu