reklama

Dedinský autobus

Autobus sa pomaly pohyboval po ceste druhej triedy. Asfaltové záplaty rôznej farby, vytvárali efekt komfortnej jazdy. Tlmiče autobusu, mali už isto za sebou milión kilometrov bez nehody.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Chcel som ísť pešo, po žltej značke, nebolo to ďaleko. Ale chlapík pred krčmou mi povedal, že bude pršať. Dva dni dozadu by som podobných meteorológov ignoroval. Pozrel by som do mobilu, aké počasie predpovedá aplikácia. Ale zistil som, že okrem slabého signálu operátora, je slabá aj znalosť rozmarov miestneho počasia. Predpoveď štamgasta som akceptoval.

Autobus zastavoval na nepredvídateľných miestach. Zastávka autobusu bol strom, alebo len poľná cesta vedúca niekam do lesa. Uprostred lesa autobus zastavil pri chlapovi. Spolu s ním do autobusu vstúpila vôňa ihličia, dymu a pálenky. Chlap sadol vedľa mňa cez uličku. Z hlavy zložil klobúk a kedže bolo neskutočne horúco, na kabáte si rozopol vrchný gombík. Dobre je. Zahlásil, oprel sa a zaspal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo všetkých ľudí, ktorí sa viezli sršala pohoda. Tí čo driemali, sa usmievali, tí čo sa rozprávali, hovorili pomaly. Aj vodič autobusu zdieľal túto atmosféru. Vozidlo viedol skúsene a zručne sa vyhýbal dieram na ceste, tým ktoré vrhali tieň. Iné ignoroval. Zrazu zastavil. Naľavo lúka, napravo les. Otvoril dvere a vystúpil. Pomyslel som si, že fazuľová s párkom možno nesadla, keď sa stratil v lese. O chvíľu sa s úsmevom vrátil. V rukách držal dva dubáky, veľké ako slnečníky.

Na konečnej autobusu, kde som chcel vystúpiť, začalo pršať. Šofér ma nechal sedieť kým prestane. Vybral drevený lopár a začal tie dubáky krájať na tenké plátky. Rozprával o svojej práci, o krajine okolo a jeho pokojný hlas pôsobil ako sedatívum. Keď dokrájal, začal kúsky húb pietne ukladať na noviny. Na správy zo sveta a z domova.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu