reklama

Vegetariáni vo vlaku

Do kupé ku mne pristúpili traja chlapi. Vysokí, veľké ruky, akoby bratia boli. Zacítil som cement, vápno a kus spravenej roboty niekde na stavbe. Posadali si a pokračovali v práci, lebo čo to bolo nutné slovami dokončiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Keď sa vlak pohol, vytiahli fľašu alkoholu a každý jeden si z nej riadne odpil. Mysľou boli ešte na stavbe, drsným slovníkom sa prekárali. Hrubé slová lietali v kupé a niektoré tak škaredé, až som ostal prekvapený, vôbec som ich nepoznal. Pár slov na celý stavebný proces, tie isté slová na počasie, niekoľko slov na všetko. Dáte si s nami? Otrčil mi jeden z nich fľašu. Nie, ďakujem, ja som vegetarián. Skúsil som zavtipkovať. Tak to mi je vás ľúto. Odvetil súcitne a zahrešil kamarátom do debaty.

Po ďalšiu stanicu postavili lešenie a ohádzali stenu omietkou. Keď vlak zastavil, pozreli von oknom či majú ešte čas. Po nástupišti kráčala staršia pani a s námahou ťahala za sebou cestovnú tašku na kolieskach. Ten, čo ma fľašou núkal, prudko vstal. Vyšiel z kupé a vystúpil z vlaku. Pristúpil k pani, ponúkol sa. Pomohol jej až do nášho kupé a ona ďakovala, neprestávala až kým si sadla. Chlapi sa zrazu zmenili. Z hrubých chlapov sa zrazu stali slušní chalani. Vypytovali sa kam pani cestuje a hneď jej starká začali vravieť. Zasmiali sa, keď bolo na čom a každé jedno slovo pred vyslovením zvážili. Fľaša schovaná na neznámom mieste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlak sa pohol a už aj starká sa dala vyzvedať. V určitej chvíli sa ale zarazila, niečo jej nesedelo. Pili ste? Spýtala sa toho, čo ma fľašou núkal. Na pár sekúnd zaváhal. Nie starká, my sme vegetariáni. Prehlásil úprimne, na čo sa pani schuti rozosmiala. Hrubí, ale dobrí chlapi to boli.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu