reklama

Ani červená, ani modrá

Raz ráno, keď som sa zobudil, netiekla voda. Ani červená, ani modrá. Celkom ma to prekvapilo. Zvyknutý na vodný štandard, ostal som úplne odrezaný od zdroja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pár minút mi stačilo na to, aby som usúdil, že bez vody sa nedá nič, zvlášť to, čo sa zvykne ráno. Voda je základ všetkého, pomyslel som si po chvíli a začal som poškuľovať po vode, ktorá stála odstáta v plastovej flaši, pripravená pre kvety. No nebola vhodná na zaliatie kávy, hoci farbou bola káve podobná. Aké by to bolo pekné, keby každý v paneláku mal pred domom vlastnú studňu.

Spomenul som si na vodu, ktorú som stretával vždy, keď som išiel lesnou cestou k starkej. Vyvierala tam spod skaly, len tak náhodne, bez čerpadla. Niekto veľmi dávno, bez nároku na honorár, tú vodu ohradil kamením. Vytvoril napájadlo. Voda to bola kryštálovo čistá a ľadová tak, že dokázala do čela urobiť dieru. Tú vodu tam chodili piť všetci zo širokého okolia. Zvlášť zver vedela oceniť jej kvalitu. Neraz som tam stretol srnku, vtáka a keď som pil, občas mi po chrbte prebehla veverička. Bol tam celkom nával, niekedy bolo nutné odtlačiť medveďa od vody, keď sa jeden chcel napiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozeral som von oknom a chrúmal kávové zrná, keď som zbadal cisternu s vodou. Nevedel som, do čoho by som si vodu išiel nabrať. Do igelitovej tašky? Mať doma vedro, alebo kanister na vodu, to nie je len tak. Zalial som si kávu minerálkou. Kofeín a minerály, dva v jednom. Kofinerál, tak som ten nápoj pomenoval a bol som na seba veľmi pyšný.

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu