reklama

Futbal to je hra

Už sa stmievalo, keď sme vošli do dediny. Na dlhej ulici, na ľavo párne, na pravo nepárne čísla. Pod strechami muži, čo majú mzdu šesťdesiat minút na hodinu a ženy čo z pol kila múky svadobnú hostinu vychystajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pred krčmou stál starec, v pohári piva deci čo sa šanuje, bo je posledné a v kútiku úst zlostný špak. Keď sme sa opýtali, kde je možné postaviť stan, dopil, potiahol z ohorka a hlavou hodil za seba. Pri ihrisku, pravda, zachraptil. Vizuálne sme prešli prísnym pohľadom.

Ráno v stane som sa zobudil na zvon, taký čo dobytok nosí na krku až sa zatúla, aby sa ľahko našiel. Podvedome som pozrel na displej mobilu, či mi nedošla správa. Potom som otvoril stan a na futbalovom ihrisku som uvidel kravy, pokojne sa pásli. Pri bráne stál starec zo včerajška a opieral sa o palicu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nahnal som ich sem, trávnik treba obriadiť, dnes sa bude hrať futbal, pravda. Povedal, ani som sa neopýtal. Zdalo sa mi to praktické a ekologickejšia kosačka na trávu ma nenapadla.

Poobede bola krčma plná, mal som istotu, že minimálne traja už zápas neuvidia. A tí, ktorí áno, už vedeli ako to dopadne. Na ihrisku ktosi ťahal vápnom lajnu a kedže fúkal vietor, vyzeralo to akoby na zem kládol záclonu. Siete už boli zavesené na bránkach, keď do šatne domácich vošla žena, vo veľkom koši priniesla vyprané dresy.

Ostali sme na zápas. Na kus panelu, ktorý sa tam nachádzal úplne nelogicky, si k nám prisadol starec. Bez emócii, len tak apaticky sledoval duel. Ani domácim, ani hosťom sa však nedarilo. Až koncom polčasu, sa futbalistovi súpera podarilo šikovne uvoľniť a bežal na bránu domácich. Ľudia vstali, začali kričať, zúriť. Niektorí by najradšej vybehli na ihrisko a zabránili najhoršiemu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mohol to byť pekný gól. No hráč, len čo sa pravačkou napriahol k výkopu, sa pošmykol a spadol. A ja som tušil na čom. Pozrel som na starca. Ani obrvou nepohol, keď povedal, veď je to len hra, pravda.

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu