reklama

Čln

Na brehu mora, kadiaľ prechádzalo najviac ľudí, predávalo dievča prázdne mušle z veľkého prúteného koša. Stálo v tieni figovníka a okoloidúcim na oči vystavovalo svoju ponuku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Kôš bol naplnený do polovice, lastúrami rôzneho tvaru a veľkosti, každá za rovnakú cenu. Bolo príjemné zastaviť sa a len tak siahnuť na nazbierané kúsky z mora. Pokojne skúmať rôzne tvary, poťažkať a v nose cítiť slanú vôňu.

Dievča sa usmialo. A aby obchod isto prebehol, pozdravilo. A aby bol obchod čo najvýnosnejší, pridalo niečo navyše. Mám prázdniny, rada by som si len, niečo málo na prilepšenie zarobila. Pozrel som na ňu, čakal čo povie ďalej. Asi bolo v mojom pohľade príliš veľa pochopenia a možno nechcela, aby som si myslel, že tými slovami chcela zlomiť moje nákupné váhanie, dodala. Nie som chudobná, hrdo zdvihla bradu, môj otec má rybársky čln.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakúpil som mušle za všetky drobné, ktoré som mal pri sebe a vložil ich do vrecka nohavíc. Poďakoval som a išiel ďalej. Nechal som tam dievča stáť s košom spusteným pri tele a s nastavenou dlaňou, do ktorej som jej vložil mince. Z diaľky vyzerali úplne ako piesok.

Kráčal som ešte chvíľu pri mori a keď som si bol istý, že ma už nemôže vidieť, všetky tie mušle som hodil do mora. Aby dievča malo čo predávať aj na budúci rok.

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu