reklama

Ja génius

Moja kariéra génia sa rozbehla už v prvej triede základnej školy. Odštartovala ju pani učiteľka. Doniesla do triedy učebnú pomôcku, pripevnila ju na tabuľu a ja som odvážne povedal; mapa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Učiteľka sa prekvapene otočila na mňa, oči dokorán a nahlas prehlásila; Marian, ty si génius.

Bolo to ako štartovný výstrel, pocítil som obrovskú zodpovednosť. Odvtedy som vedel, že práve ja som ten vyvolený. Začal som premýšľať čím vstúpim do dejín. Už cestou zo školy som objavil skutočnosť, že pred tieňom sa nedá utiecť. Pri pokuse s tieňom mi vypadla z rúk školská taška, dopadla na zem priťahovaná zvláštnou silou. I pomenoval som tento jav ako gravitácia.

Prekvapilo, že ma už niekto predbehol. Tiež jav, pri ktorom voda v nádobe stúpne o objem ktorý je do nej ponorený, už definoval akýsi Archimedes. Asi plavčík na nejakom kúpalisku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chvíľu som experimentoval s perpetuom mobile, chcel som aby môj objav bol prínosom pre čo najširšie masy. Nasledovalo veľké množstvo pokusov. Záver bol ten, že každé perpetuum potrebuje motor. Čo je tiež objav, ktorý stojí za zverejnenie, ale chcelo to niečo silnejšie.

Vtedy som dostal skvelý nápad, že zo slepačieho vajíčka vysedím kuriatko. Nie konkrétne ja, myseľ génia predsa takto neuvažuje. Rozhodol som sa, že na tento akt použijem radiátor vo svojej izbe. Naštudoval som si dostupný materiál, vyrobil praktické, vatovo priedušné hniezdo a niekoľko dní meral teplotu v bode umiestnenia hniezda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrcholila vykurovacia sezóna a ja som po nociach dolaďoval ventilom teplotu. Nevyspatý, no už som videl titulky v novinách.Geniálne riešenie malého chlapca, prinesie sliepku do každej domácnosti! Radiátor vysedel kuriatko! Nech žijú kotolne!

V presne stanovený deň som uložil vajíčko do hniezda. Pravidelne vajíčko otáčal a v určitých intervaloch upravoval ventilom teplotu. Niekoľko dní som vzorne dodržiaval stanovený postup, za oknom padal sneh a ja som pozeral na ktorú poličku si položím svoju prvú Nobelovu cenu. Potom sme odcestovali k babke. Keď sme sa vrátili, mama povedala nech si izbu poriadne vyvetrám. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyvetral som Nobelovku a zahladil stopy. Roztrhal som nákresy stroja času, auta bez kolies aj zariadenia na výrobu čokolády zo vzduchu. Tiež som zahodil model podzemného mrakodrapu a postup na výrobu sušenej vody. Ja génius, to dnes trochu ľutujem.

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu