reklama

yba

Keď som ešte chodil do škôlky a bol som úplne malý, len koze po chvost vysoký, nevedel som vysloviť jedno písmeno z abecedy. Bolo to desivé. Písmeno na mňa útočilo asi z každého slova.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Núkalo sa nech sa zahanbím, nech si lámem jazyk o podnebie. Snažil som sa, cvičil, ale mal som pocit, že to nikdy nedokážem. To písmeno musel niekto naschvál vymyslieť, aby sme my malí špunti zakúsili, čo je to skutočná námaha a odhodlanie, ešte pred tým ako bude nutné definitívne zabudnúť na fľašu.

Niekto písmeno vymyslel a zamiešal medzi ostatné cielene. Poskladal slová s týmto písmenom a potom už iba sledoval, ako na zem padajú polámané jazyky. Zo začiatku som ho zamieňal za iné písmená, no vznikali spoločensky neakceptovateľné slová. Všetci sa smiali a ja som sa smial tiež, lebo tento môj nedostatok som nikdy nevnímal vážne. Ako vtedy, keď mi malý Mišo spontánne a bez mučenia povedal, že kožu z kakaa nikdy nevypije.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenčina je kúzelný jazyk a jeho možnosti dokážu vždy šokovať. I dnes mám k tomu písmenu zvláštny vzťah, no už na to vôbec nemyslím, akceptujem ho také aké je. A viem, že toto obdobie nezanechalo vôbec žiadne stopy.

 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu