reklama

Knihola

Obdivujem ľudí, ktorí dokážu čítať knihu v akejkoľvek situácii. Pokúsil som sa ich spôsoby napodobniť, ale musím priznať, schopnosť musí byť vrodená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Napríklad v autobuse, videl som chlapa ako číta knihu celkom v pohode. Nevadilo mu okolie, ani natriasanie dopravného prostriedku. Skúsil som to aj ja. Zobral som svoju obľúbenú knihu s veľkými písmenami, no musím skonštatovať, že v preplnenom autobuse som nedokázal vytvoriť dostatočne dlhé ruky na dešifrovanie textu.

Čitatelia v dopravných prostriedkoch, v čakárňach, na lavičkách v parkoch, sú bežným obrazom verejného prijímania textu. No videl som dievča, čo čítalo knihu počas chôdze a vtedy som trochu vzplanul závisťou nad takou schopnosťou. A tiež keď som videl vodiča za volantom, ako počas červenej, ktorá mu zasvietila na semafore, vybral knihu a dal tri vety.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To sú profesionáli. Ja tie svoje knihy dokážem čítať iba doma v kresle, papuče na nohách, na stene fotka krbu, pri nohách neviditeľná mačka a za oknom padá sneh. Ak nie sneh, niečo padá určite, možno hviezda, mena, alebo prach.

Kráčal som ulicou a uvažoval, že raz tí najlepší dokážu čítať knihu počas behu, v kine, počas spánku, či pri plávaní. Bolo by zaujímavé vedieť čo by čítal taký parašutista, či cyklista na trati. No a vtedy som uvidel žeriavy na neďalekej stavbe. Vo výške, v kabíne jedného z nich, sedel chlap a vypĺňal pauzu čítaním knihy. Potešil ma tento obraz.

Modrú oblohu rezalo lietadlo na dve polovice. V tom lietadle tiež niekto čítal knihu. No pozrel som ešte ďalej, hoci som nič významné nevidel. Ak v tú chvíľu položil kozmonaut na povrch mesiaca svoju nohu a urobil krok, v jednej ruke zvieral komplikovaný prístroj a v druhej ruke mal určite nachystanú knihu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama



 

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu