reklama

Krčma

Dedinou viedla jediná cesta, nebolo z čoho vyberať. Nikde nikoho. Domy sivé, niektoré mali novú strechu. Na dvore jedného domu boli natiahnuté šnúry a sušili sa tam plienky. Viali vo vetre ako vlajky, okoloidúcim podávali jasnú správu, že niekto na prázdnom ostrove zasadil strom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V dedine stál jeden kostol, jeden obchod a jedna krčma, nebolo z čoho vyberať. Krčma stála nezvyčajne na konci dediny. Bola v starom dome s fľakatou, prasknutou stenou, čo vyzerala ako mapa s mojou vyznačenou trasou pohybu.

Vošiel som dnu, hneď pri dverách sedel veľký chlap a na vešiaku mal zavesený kabát. Bolo ho cítiť dymom a mliekom. Pozrel som pod stôl, či neuvidím huňatého psa, ktorý dokáže postrážiť stádo oviec, ale pod stolom boli iba zablatené gumáky. Chlap pozrel na mňa tým pohľadom, ktorý som už toľkokrát v okolí videl. Pohľad človeka, ktorému sa máli, iba jedna cesta dedinou, jeden obchod, jeden kostol a jedna krčma na konci dediny. Potom chlap odvrátil zrak na dno poldecáka medzi svojimi rukami, ktorý by sa mu ani na malíček ruky nezmestil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri peci sedel muž a čítal noviny, mal okuliare na nose a názor, prísediaci mladík hlučne reagoval na jeho slová. Búchal päsťou do stola. Drevený stôl, opečiatkovaný ako správa z úradu, strohá a nepochopiteľná, sa zachvel na vratkej nohe. Štylistika nespokojnosti sa nemení, ani slová.

Na prázdninách? Vyzvedal krčmár. Prikývol som a pozrel na výherný automat v rohu miestnosti. Vyhral už niekto? Spýtal som sa. Ani nie, ale môže každý, povedal. Jeden automat na výhry je viac než dosť. Načapoval mi pivo a spravil veľkú čiapku z peny. Hodnú chvíľu sa hral, kým bolo všetko podľa jeho predstáv. Pozeral som von oknom, ako žena zvešala plienky do prúteného koša. Keď stiekla pena z piva po pohári až na stôl, prepadla ma tá prázdnota.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu