reklama

Šišky

Ráno bola v autobuse zima, podobala sa tej z popoludnia, veď sú to dve studené sestry, dvojičky. Autobus ťa má prepraviť, nie zohriať, povedal by možno niekto, len presne neviem kto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Ráno som sedel pri okne, na mieste ktoré nemám rád. Iné nebolo voľné, no sadol som si, lebo som mal v pláne spáchať ranný hriech, chcel som si zdriemnuť. No akokoľvek som sa snažil, nemohol som, chlapík vedľa mňa začal raňajkovať keks. Omrvinky vystreľovali na všetky strany a za chvíľu bol nimi celý obsypaný. To musí byť ale dobrota, povedal som mu a on si olízal omrvinky z brady a z tašky vybral ďalší chod.

Na križovatke zasvietila červená, vodič zabrzdil ťažkou nohou a v malej predajni s pekárenskými výrobkami staršia pani pripravovala tovar na predaj. Niekoľko dní pred tým visel na dverách oznam, že príjmu predavačku, môže byť aj čulá dôchodkyňa. Pani práve vykladala šišky na podnos a zoraďovala ich ako vojakov na rannú prehliadku. Lekvár, možno višňový, bol srdcom každého bojovníka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom zobrala metlu a len tak v bielom plášti vyšla pred predajňu. Pozametala v treskúcej zime neviditeľné smietky, napravila otváracie hodiny a spokojná vošla dnu. Postavila sa za pult a pozrela oknom priamo na mňa. Videl som v jej očiach smútok, takú tú zvláštnu tlejúcu iskru, na koženom podnose viečok.

Zdvihol som ruku a zamával som jej. Usmiala sa a zamávala mi tiež. Iskra zažiarila a obavy z toho dňa sa niekam stratili. Chlapík vedľa mňa si to všimol. Poznáte ju? Opýtal sa zvedavo, len čo skántril posledné sústo a na semafore zasvietila zelená. Áno, to je jedna čulá dôchodkyňa.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu