reklama

Myš

Zbadal som v kuchyni pod stolom myš. Pozrela na mňa, obehla nohu stola a utiekla mi z dohľadu. Niekedy sa stane, ak niekto býva pri poli plnom obilia, že do domu príde na návštevu myš, lebo sa jej zunovala jednostranná strava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Zatúži po niečom inom ako je osivo, dostane chuť na ľudské dobroty. Stačí jej málo, niekedy aj malý, už takmer neviditeľný kúsok na zemi, ktorý vysávač už niekoľko týždňov nedokáže zachytiť, môže byť pre ňu dobrota na spestrenie stravy. Napríklad obložená žemľa, rezeň, alebo jablko, ak je myš presvedčený vegetarián. Ale ako sa vydriapala na desiate poschodie. Bola moja otázka na jej prítomnosť, ktorú som nevyslovil nahlas, pretože keď sa niečo povie nahlas, už sa to nedá zobrať späť. Na to treba myslieť. A vyzerať ako neznalec myších schopností je bod profilu, ktorý sa nepatrí mať zverejnený pred prítomným dieťaťom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som skríkol a utekal do kuchyne panikáriť, dieťa ani nepohlo hlavou. Nebola to ľahostajnosť, ale asi domáce úlohy z matematiky a chémie, ktoré dostali prednosť pred on-line udalosťou v kuchyni.

Chytiť myš je určite jednoduché v prázdnej oválnej miestnosti bez dverí, alebo keď zver spí so zviazanými končatinami. Ale myš má nabehané a žiadna diera jej nie je cudzia. Vypracoval som preto taktiku a začal vyjednávaním, pretože dohovoriť niekomu kto len mlčí, je celkom jednoduchý spôsob ako presvedčiť. Nereagovala na moje slová, nechcela sa vzdať, čochvíľa vystrčila nos z náhodnej štrbiny a premerala si ma, lebo smiať sa nedokáže. Začal som spievať. Ponúknuť svoju slobodu, za koniec môjho spevu, je myslím správne rozhodnutie. Nerátal som s tým, že myš má zlý hudobný vkus a moja produkcia sa jej tuším páčila. Nasadil som si vlnenú rukavicu a snažil sa ju chytiť v úzkom priestore medzi sporákom a stenou, technikou; posledný popkorn v papierovom vrecúšku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedočiahol som, ale neostrihaný myší pazúr sa zamotal do materiálu rukavice. Potešilo moje sebavedomie, že manikúra myší je len v plienkach. Myš som umiestnil do prázdnej fľaše od zaváraniny. Zo šuplíka som vytiahol ten najostrejší nôž.

Dieťa zrazu stálo vedľa mňa. Daj Jerrymu pokoj, prehlásilo rozhodne. Patrí spolužiakovi z deviateho, asi zdrhol. Pozrel som na zviera cez deformačný uhol skleneného obalu a predstavil si ako niekto hladká prstom myší chrbát a škrabká ju za ušami. Zdalo sa mi to minimalistické, ale celkom reálne. Nožom som urobil do viečka niekoľko dier, nič iné som v pláne nemal a nasadil na fľašu tak aby som myš, Jerryho nevyplašil, aj som sa ho oslovil, nech je jasné že náhlu zmenu myšieho statusu akceptujem.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu