reklama

Fašírka

Nákupy v obchode s elektrospotrebičmi boli v plnom prúde. Striedavý pohyb zákazníkov vytváral určité napätie. Odpor voči spotrebe som nezaznamenal. Stál som pred mlynčekom na mäso a obdivoval jeho ladný povrch, dizajn navrhnutý tímom skúsených inžinierov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Mäso by sa v ňom krásne mlelo, elektrický motor by priadol o dvestodvadsaťšesť, ale prekvapila ma cena, musela byť v nej zahrnutá aj jedna vykostená krava. Fašírky sú celkom nedávnym vynálezom. Myslím, že pri mletí múky mlynárovi spadlo medzi mlynské kamene bravčové stehno, ktoré práve olovrantoval. Hodil do pomletej zmesi bylinky, soľ, desať vajec a pred pečením premiešal.

Prosím vás? Počul som od chrbta, až som sa zľakol že to bude predavač. Bude si isto myslieť, že mám vážny záujem o vystavený tovar a hneď bude k čiarovému kódu písať svoj identifikačný znak. Ale stáli tam dvaja zaľúbenci, on a ona, držali sa za ruky. Pravdepodobne si zariaďovali spoločnú domácnosť a začať treba niečím podstatným. Kde sú prosím vás kávovary? Spýtala sa ma ona. Chcel som jej povedať že na kredenci doma, ale potom som vycítil lokálny záujem. Pozrel som okolo na ľudí, všetci predavači boli rozchytaní.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tu na konci uličky, povedal som a odprevadil pár k tomu čo hľadali. Pýtala sa ona. Ktorý je najlepší a ktorý by som im mohol odporučiť a potom na citlivú strunu udrela, vraj ktorý by som si kúpil ja. Vravím jej, slečna ja si kávu doma zalievam. Kávovar oprášim len keď príde výnimočná návšteva, slečna dám vám dobrú radu, kúpte si rýchlovarnú kanvicu.

Vtedy zmužnel on, vraj čo som drzý, že sa bude na mňa sťažovať. Hovorím mu, Komu? Ja tu nepracujem, ja mám iba znalosti o umiestnení tovaru. Zahanbil sa a ospravedlnil tak, že vybral z vrecka ruku. Viete čo, vravel som slečne, kúpte si mlynček na mak. Bez mlynčeka na mak, teplo domova nemá tú správnu teplotu. Ja som tiež jeden musel kúpiť, keď som chcel do koláčov zomlieť mak. Najskôr som ho krájal nožom, zrnko po zrnku. Na polovicu a potom ešte raz, ale to je dosť zdĺhavý proces. Slečna sa usmiala. A určite si kúpte mlynček na mäso, poďte, jeden výborný vám ukážem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysvetlil som jej, že mleté mäso je cement lásky. Dobrá fašírka je pravým korením vzťahu. Atmosféra, ktorú dokáže vytvoriť fašírka, keď je utopená v prívarku, žiadna sviečka, fľaša vína či romantická hudba nedokáže nahradiť. Tiež som pridal základy o ponornom mixéri a sviečkovej. A potom som ich nechal tak a išiel som do oddelenia televízorov pozrieť koniec prehry hokejistov.

Keď som dopozeral, mali už zaplatené. Kúpili sme aj mlynček na orechy, volala na mňa slečna od pokladní, plné tašky položené vedľa nej. Jej partner na mňa gánil, vôbec sa mu nepáčilo, že sa spokojne usmievam.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu