reklama

Orechy

Prišli mi poštou orechy, plná škatuľa. Bol na nich položený lístok so slovami, dúfam že sa cestou nerozbili. A ešte tam bolo pribalené malé jablko, ale to musela byť optická náhoda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Mravec, ktorý na mňa vyplašene pozeral z tej kopy orechov, od strachu nič nepovedal. Precestoval niekoľko stoviek kilometrov, neprekvapilo ma jeho mlčanie, ale to že náhle zdrhol mu nezabudnem. Každý orech bol vkusne zabalený v tvrdej škrupine. Toto balenie orechov má dlhoročnú tradíciu a svoje opodstatnenie, ktorému celkom nerozumiem.

Starý otec mal v záhrade najväčší orech v celom okolí, keď ho sadil, isto netušil, že strom vyrastie do takej výšky a bude mať obrovskú korunu. Presahovala hranice úzkej záhrady a po oboch stranách strom ponúkal susedom podstatnú časť svojej úrody. Orechy sú bohatstvo, hovorieval starý otec, keď stál v záhrade a pozoroval susedov ako zberajú napadané orechy vo svojich záhradách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslel som na jeho slová, keď som na balkóne kladivom rozbíjal jednu škrupinu za druhou, podstatnú časť zásielky som preto odložil. Tak už ste dokončili tú poličku, čo ste spomínali pred dvoma rokmi? Opýtal sa ma na chodbe sused. Pozrel na môj palec a ukazovák v hrubej vrstve obväzu. Áno, poličku, povedal som, veď orechy sú bohatstvo.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu