reklama

Akrobat

Bol deň, keď som stál na nábreží rieky a pozeral sa okolo seba. Bola zima, ale nie až tak veľká, aby sa nedalo pokojne sledovať okolie. Lietali tam čajky a to bol asi jediný pohyb ktorý stál za to. Pozerať sa na lode nie je veľmi zaujímavé.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

V kabíne stojí nehybne kapitán a pozerá pred seba. Musí to byť celkom nuda, žiaden arogantný vodič sa mu netlačí na zadok, nebliká svetlami a nesnaží sa ho vytlačiť z jazdného prúdu. Po brehoch riek zvyčajne nekráčajú ženské nohy a žiaden pes sa nesnaží prebehnúť pred loďou. Jedine ryby mu skrížia cestu, no tie ignoruje a vlastne ani nevie, koľko ich počas plavby porazí.

Keď som bol malý chcel som byť námorník, na tej práci ma lákal pokoj ktorý sa mi vybavil, keď som si tú prácu predstavil. Ten relatívne jednoduchý spôsob obživy. Dnes ma napadne množstvo odriekania, ale nemusí to tak byť, nikdy som nebol na vode tak dlho. Tak som tam stál a sledoval čajky ako púšťajú malé bomby do vody. Pri múriku stáli ľudia a hádzali tým škriekajúcim tvorom kúsky niečoho. Čajky sa tešili, snažili sa zachytiť letiace kúsky. Keď sa im sústo zdalo tvrdé, pustili ho do vody k utopeným bombám, aby nasiaklo vodou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcel som ísť ďalej no zrazu ku mne pristúpila žena. Pozrela mi do tváre a spýtala sa. Neviete ako sa dostanem do prístavu? Bola asi vykúpaná v parfume. Len pár kvapiek by stačilo, chcel som jej povedať, ale pýtala sa na iné.

Pôjdete stále vedľa rieky. Tade. Ukázal som jej cestu pohybom hlavy, lebo kým by som si vybral ruky z bundy, asi by už bola na ceste. Svižne sa vzďaľovala, zatiaľ čo proti prúdu sa ľadovou vodou drala loď. Odchádzal som preč od hukotu vody a škriekania vtákov. Preskakoval som cestou mláky a myslel na to, že ešte stále môžem byť akrobat.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu