reklama

Cudzie jazyky

Ráno som vstával skoro. Cez pootvorené okno, skoro ráno, bolo počuť vrabce na stromoch, ako sa na niečom dohadujú. Aj hrdličky prileteli na niektorý strom a cukrovali sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Sedával som na terase a pozoroval okolie, bola na úrovni chodníka, ktorý viedol dovolenkovým strediskom. Hlavná tepna. Nebol som sám, čo vstával skoro ráno, ľudí bolo dosť a pribúdalo. Prechádzali okolo, s rôznym stupňom opálenia, rozdielnym tempom krokov.

„Dobrej den," zdravili staršie dámy. „Hezkej i vám," odpovedal som a mávol na pozdrav. „Jónapot..." Poprial mi párik, držiac sa za ruky. „Jóregät," reagoval som bez váhania. Pán z barlami pozdravil, „dobré ránko." „Pekný deň i vám," odprevadil som ho. „Gutn morgn." Štylizovali dvojhlasne páni s uterákmi okolo krku. „Gutn tág." Zdravil som každého.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už po pár dňoch som vstával pred operencami na stromoch. Prechádzal kúpeľnou, pokračoval s kávou na terasu. Tešil som sa hlavne na tých, ktorí tam boli noví. Predstavoval som si, ako potom uvažujú, že som možno z ich krajiny. A možno ich potešilo len to, že niekto ďalší bol spokojný a v pohode si vychutnával ráno, v ich dovolenkovej destinácii.

Predposledný deň ráno, fúkal vietor, uteráky hodil na chodník. Prešiel som k nim a po jednom prášil a skladal. O poschodie vyššie stála pani na terase, opretá o lakte. Sledovala, ako sa činím. „Vy ovládate veľa cudzích jazykov," konštatovala s úsmevom. „Snažím sa." Ale viac som jej neprezradil.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu