reklama

Rytmus

V kupé sa hralo na gitaru. Mladí ľudia oblečení v prírodných farbách, čpeli dymom a dobrou náladou. Tajomstvo pohody schované v plastovej fľaške.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Slová piesní mi boli známe, pookrial som, aj som si bručal popod fúzy, tiché tulácke ráno. Výparmi nálady som sa však nechal strhnúť k spevu. Skúsil nahlas, ako jazyk stále naráža o vyrazený zub. Hráč na gitaru spozornel, zamietavo zmraštil čelo a podal mi dve hliníkové lyžičky, lepkavé od sladkého čaju. Búchal som oboma lyžicami do rytmu.

Doma vo švungu, sňal som z bicykla pavučiny a vyletel na hrádzu, smerom do Hamuliakova. S vetrom do chrbta, ma pri druhom bufete predbehli dvaja na galuskových bicykloch. Šliapol som viac do pedálov a prečítal reklamné nápisy na ich tričkách. Gumy na horúcom asfalte bzučali ako sršne. Držal som sa za nimi, rozrážali mi vzduch a ja, chvíľu som bol za nimi a potom oni vpredu. Triafal som rytmus ich pedálov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Frčali ďalej, ja som ale odbočil, lapajúc po dychu. Pri bufete som si sadol do tieňa, vedľa vysokého chlapa. Vrhal neskutočný tieň. Cucal som kofolu a chvejúcou rukou klepal popol do plechovky od kukurice, vytvarovanej do ušľachtilého popolníka. Ruka sa mi chvela v zvláštnom rytme, opretá o drevo stola. Chlap napokon odišiel, aj so svojím tieňom a nechal ma tam napospas úpeku. Tempo sa niekam stratilo, s ním i radosť. Slnko ma slano žmýkalo. A domov ma ešte čakala cesta proti vetru.

Marian Baran

Marian Baran

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  660
  •  | 
  • Páči sa:  437x

mám rád červenú farbu a na raňajky pohár mlieka Zoznam autorových rubrík:  OsobnéOdpočutéOdkazyNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu